Sjøbliss Startet 12.Oktober.2020 Link til dette innlegget Startet 12.Oktober.2020 (redigert) Vi har hatt en del tilfeller i Leangbukten med dieseltyver så jeg bestilte meg en liten "spiral" som skulle sikre oss mot dette. Den skal monteres ned i påfyllingen, men jeg valgte å ikke gjøre det slik som produsenten foreslår. Produktet jeg kjøpte var denne spiralen levert av Compo AS. For å gjøre det slik at jeg kan få denne ut igjen så valgte jeg å koble fra påfyllingsslangen der hvor denne kobles til tanken og monterte den der. Da får ikke tyvene kommet ned i tanken, og om jeg fil ha bort spiralen er det bare å koble fra og dra den ut igjen. Hadde jeg skrudd den ned fra toppen ville jeg aldri kunne få den ut igjen, eventuelt hadde det blirr en skikkelig drittjobb. I vår båt er overgangen til tanken via et 90graders bend. Dette ville nok også blitt vanskelig for en tyv å komme forbi med sin slange, men ikke umulig. Nå med denne spiralen i tillegg er det nærmest umulig med noen slange av særlig størrelse. Klippet den av for å tilpasse størrelsen. Måtte fortsatt skru den inn så den sitter godt. Når denne var montert tok jeg like godt å sjekket luftingen. Den er rett vedsiden av denne. Koblet ifra og blåste litt i den. Det surklet litt så jeg blåste hardere men det hjalp ikke så mye. Tok å koblet til vakuumpumpen, teipet tett med gaffa og sugde. Fikk ut kanskje 2dl med diesel som lå i slangen. Sikkert svanehalsen som er litt slapp vil jeg tro. Men etter det var det fin passasje i luftingen igjen. Grei sjekk å gjøre det der :) Vakuumpumpe for å åpne luftingen. Veldig effektivt. :) Redigert 12.Oktober.2020 av Sjøbliss (see edit history) Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.