larole Startet 12.Oktober.2020 Del på Facebook Startet 12.Oktober.2020 (redigert) Vi er alle litt redd for å få motorstopp som følge av dritt og vann i diesel. Jeg lurer helt enkelt på om det er noe poeng i å kjøre to vannutskille filtre rett etter hverandre. Noen som har erfaringer med dette? Mvh Ole B Redigert 12.Oktober.2020 av larole (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 12.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 12.Oktober.2020 Ville heller satt inn dobble separ eller racor med vender. Lurer på om løsningen kalles duplex. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
TrikkerN Lønning Svart 12.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 12.Oktober.2020 larole skrev 33 minutter siden: Vi er alle litt redd for å få motorstopp som følge av dritt og vann i diesel. Jeg lurer helt enkelt på om det er noe poeng i å kjøre to vannutskille filtre rett etter hverandre. Noen som har erfaringer med dette? Mvh Ole B Duplex løsning?(To i parallell, hvor kun et er i bruk, slik at man kan bytte over fort) Sitér dette innlegget Link to post
mons Svart 12.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 12.Oktober.2020 (redigert) Jeg ville heller satset på rutine for rengjøring/sjekk av dieseltank og evt mulighet for å tappe eller pumpe ut litt fra bunnen av tanken innimellom. Hvis det virvles opp dritt eller vann i mye sjø fyller det fort to filtre/vannutskillere. Hvis jeg skulle hatt to ville jeg satt to separate med vender. Redigert 12.Oktober.2020 av mons (see edit history) Sitér dette innlegget Mons Link to post
larole Svart 12.Oktober.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Oktober.2020 Hva er vender? Sitér dette innlegget Link to post
bjorngb Svart 12.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 12.Oktober.2020 larole skrev 3 minutter siden: Hva er vender? Mulighet til å bytte fra et filter/utskiller til en annen. Sitér dette innlegget Link to post
larole Svart 12.Oktober.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Oktober.2020 OK, takk. Sitér dette innlegget Link to post
bjorngb Svart 12.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 12.Oktober.2020 Det gule håndtaket er venderen. Kan ofte settes rett opp og kjøre diesel gjennom begge filtre/utskillere Sitér dette innlegget Link to post
larole Svart 12.Oktober.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Oktober.2020 Wow, den var heftig :-) Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 12.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 12.Oktober.2020 Bare sjekk prisen, da blir det enda heftigere😉. Du har nokså grei timebetaling for å heller sørge for godt tankhygiene. Bedre driftsikkerhet får du som en bonus itillegg👍 Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
larole Svart 12.Oktober.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Oktober.2020 Hehe, tenkte meg det ja. Sitér dette innlegget Link to post
TerjeFjern Svart 13.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 13.Oktober.2020 Sitter faktisk en slik i tillegg til et separat Separ anlegg også som jeg kan velge mellom å bruke i min båt.. Separ filtrene er hoved systemet og skulle de bli tett el har jeg vender for å bruke Racor systemet. Forrige eier hadde noe problemer med dritt i tankene før han renset dem og så monterte dette systemet. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 13.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 13.Oktober.2020 mons skrev for 15 timer siden: Jeg ville heller satset på rutine for rengjøring/sjekk av dieseltank og evt mulighet for å tappe eller pumpe ut litt fra bunnen av tanken innimellom. Hvis det virvles opp dritt eller vann i mye sjø fyller det fort to filtre/vannutskillere. Her er en tråd , vet mange bruker en slik for diesel for å bunn suge tanken. Jeg sjekker tankene etter hver gang jeg har fylt diesel. mye bedre enn allverdens filter. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.