Jump to content

Hvor skal konserveringsoljen sprutes inn på Yamaha 8HK 2-takt?

Maika

Recommended Posts

Jeg gjør som følger:

Ferskvannkjør motoren i 10-15min dersom den brukes i saltvann.

Koble av bensinslangen mens motoren går, da tømmer forgasser/flottørkammer seg for bensin, og motoren stopper når det er tomt.

Skru ut pluggene, og ha konserverikgsolje i sylindrene, dra rund forsiktig noen ganger, sett pluggene på plass.

(Ser ut til at du bør bytte pluggene til våren)

Da er motoren klar for vinteren. Husk å oppbevar motoren stående, den bør ikke legges ned da vann kan bli stående i toppen og korrodere/irre.

For egen del har (også) jeg på slike motorer skrudd ut tennpluggene, sprøytet inn og dratt et par ganger i snora. På andre/større motorer har det vært en nippel man kan skru boksen med Foggingoil til og sprute inn til motoren kveles.

På min fire-takter sprøytet i år mekaniker Foggingoil i sylindrene ved å skru ut tennpluggene.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

bellen skrev for 2 timer siden:

Under plastikkdekselet som er under startsnoren, kan det se ut som. 

Det så sånn ut ja, så jeg gjorde det startet igjen, kuttet bensintilførselen og sprayet da motoren var på vei til å gi seg. Takker:)

LuckyFalls skrev for 1 time siden:

Jeg gjør som følger:

Ferskvannkjør motoren i 10-15min dersom den brukes i saltvann.

Koble av bensinslangen mens motoren går, da tømmer forgasser/flottørkammer seg for bensin, og motoren stopper når det er tomt.

Skru ut pluggene, og ha konserverikgsolje i sylindrene, dra rund forsiktig noen ganger, sett pluggene på plass.

(Ser ut til at du bør bytte pluggene til våren)

Da er motoren klar for vinteren. Husk å oppbevar motoren stående, den bør ikke legges ned da vann kan bli stående i toppen og korrodere/irre.

Skrudde ut pluggene og sprayet inn der også. Takk for tips!

Burde jeg bytte plugger siden de er rustene i gjengene, og ergo nok er noen år gamle?

Det er tre år siden jeg kjøpte den fra en forhandler, og usikker på om de hadde byttet plugger da, så det skader vel i hvert fall ikke. (Den trenger noen drag i snora for å starte, men går deretter så det suser.)

IMG_5148.JPG

Redigert av Maika (see edit history)
Mouche skrev for 19 timer siden:

Jeg ville ha brukt en boks med CRC 6-66 og sprayet over hele motoren under lokket for da får du en beskyttende hinne!

Takk for tips, utført!

jerognal skrev for 18 timer siden:

Rustne plugger er ikke noe å ha.  Plutselig kortslutter de. Kast de og kjøp nye. 

Kjøper alltid på ebay fra england. Orginale NGK er latterlig billig der borte, selv om 2 plugger ikke knekker budsjettet. :giggle:

Takk for tips!. Tenker jeg kjøper nye ja, så kan de gamle legges i reserveskuffen.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...