Jump to content

Edit History

Maika

Maika

bellen skrev for 2 timer siden:

Under plastikkdekselet som er under startsnoren, kan det se ut som. 

Det så sånn ut ja, så jeg gjorde det startet igjen, kuttet bensintilførselen og sprayet da motoren var på vei til å gi seg. Takker:)

LuckyFalls skrev for 1 time siden:

Jeg gjør som følger:

Ferskvannkjør motoren i 10-15min dersom den brukes i saltvann.

Koble av bensinslangen mens motoren går, da tømmer forgasser/flottørkammer seg for bensin, og motoren stopper når det er tomt.

Skru ut pluggene, og ha konserverikgsolje i sylindrene, dra rund forsiktig noen ganger, sett pluggene på plass.

(Ser ut til at du bør bytte pluggene til våren)

Da er motoren klar for vinteren. Husk å oppbevar motoren stående, den bør ikke legges ned da vann kan bli stående i toppen og korrodere/irre.

Skrudde ut pluggene og sprayet inn der også. Takk for tips!

Burde jeg bytte plugger siden de er rustene i gjengene, og ergo nok er noen år gamle?

Det er tre år siden jeg kjøpte den fra en forhandler, og usikker på om de hadde byttet plugger da, så det skader vel i hvert fall ikke. (Den trenger noen drag i snora for å starte, men går deretter så det suser.)

IMG_5148.JPG

Maika

Maika

bellen skrev for 1 time siden:

Under plastikkdekselet som er under startsnoren, kan det se ut som. 

Det så sånn ut ja, så jeg gjorde det startet igjen, kuttet bensintilførselen og sprayet da motoren var på vei til å gi seg. Takker:)

LuckyFalls skrev for 1 time siden:

Jeg gjør som følger:

Ferskvannkjør motoren i 10-15min dersom den brukes i saltvann.

Koble av bensinslangen mens motoren går, da tømmer forgasser/flottørkammer seg for bensin, og motoren stopper når det er tomt.

Skru ut pluggene, og ha konserverikgsolje i sylindrene, dra rund forsiktig noen ganger, sett pluggene på plass.

(Ser ut til at du bør bytte pluggene til våren)

Da er motoren klar for vinteren. Husk å oppbevar motoren stående, den bør ikke legges ned da vann kan bli stående i toppen og korrodere/irre.

Skrudde ut pluggene og sprayet inn der også.

Burde jeg bytte plugger siden de er rustene i gjengene, og ergo nok er noen år gamle?

Det er tre år siden jeg kjøpte den fra en forhandler, og usikker på om de hadde byttet plugger da, så det skader vel i hvert fall ikke.

IMG_5148.JPG

• Create New...