Jump to content

Edit History

kjellboe

kjellboe

Jeg tok av tanklokket for og utelukke utluftinga fra tanken uten at det hjalp.

Det er nytt 6mm rør fra tank til pumpe (3m langt) (det vel er mindre motstand og suge bensinen igjennom rør enn slange.)

Bensinpumpa er også ny, den ser lik ut, men om den egentlig er til en bil vet jeg ikke.

De fleste amerikanske bilmotorer er jo 6 eller 8 syl, så den bør jo levere mer enn nok.

Jeg har ikke sjekket bensintrykk enda da jeg har rør fra pumpe til forgasser, men kjøpte en bensintrykkmåler på biltema for et par dager siden.

Kan også nevne at toppen er ny, men ventilstilling bør vel ikke ha noe med dette og gjøre.

Så nå begynner jeg og mistenke forgasseren igjenn.

Det er en Rochester 2 jet. Denne har jeg plukket ned og "overhalt"

Det var plenty med tette kanaler og kuler som satt fast inni der, så det kan jo hende at denne bør plukkes opp igjenn...

Jeg har ikke funnet grunnstilling for gasseren, men skrudde tomgangsskruene 3/4 omdreining ut som de var når jeg kjøpte båten.

kjellboe

kjellboe

Jeg tok av tanklokket for og utelukke utluftinga fra tanken uten at det hjalp.

Det er nytt 6mm rør fra tank til pumpe (3meter langt) da det vel er mindre motstand og suge bensinen igjennom rør.

Bensinpumpa er også ny, den ser lik ut, men om den egentlig er til en bil vet jeg ikke.

De fleste amerikanske bilmotorer er jo 6 eller 8 syl, så den bør jo levere mer enn nok.

Jeg har ikke sjekket bensintrykk enda da jeg har rør fra pumpe til forgasser, men kjøpte en bensintrykkmåler på biltema for et par dager siden.

Kan også nevne at toppen er ny, men ventilstilling bær vel ikke ha noe med dette og gjøre.

Så nå begynner jeg vel og mistenke forgasseren igjenn.

Det er en Rochester 2 jet. Denne har jeg plukket ned og "overhalt"

Det var plenty med tette kanaler og kuler som satt fast inni der, så det kan jo hende at denne bør plukkes opp igjenn...

Jeg har ikke funnet grunnstilling for gasseren, men skrudde tomgangsskruene 3/4 omdreining ut som de var når jeg kjøpte båten.

• Create New...