fredde1972 Startet 14.Oktober.2020 Del på Facebook Startet 14.Oktober.2020 Hei, under skifte av registerreim i dag på min Mercruiser 1.7 DTI så fant jeg denne ukjente delen i bunnen av båten før jeg startet opp. Den er ca, 6 mm tykk, 2 cm lang og det ser ut som om den har et spor til en sprengskive i enden. Den har riktig motorlakk farge så den kommer nok fra motoren ett eller annet sted. Noen som har vært borti denne? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 15.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2020 Ser ut som en låsepinne til styring eller annen wire. Det burde være noe som ikke virker når denne er borte... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Jens_P Svart 15.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2020 Støtter tankene til @index. Litt forundret, for det meste på Merc låses med "pinne" med hull i enden og splitt-pinne. Eneste stedet jeg har sett denne type pinne og låsing er på turbo lenke-arm, men den er ikke lakkert. Jeg ville lete rundt overføringene for gass og gear. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
fredde1972 Svart 15.Oktober.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Oktober.2020 Takk for svar, jeg skal ned i båten i kveld og får ta en titt da. Mistenker at denne kan ha blitt mistet under innstallasjon og blitt erstattet da de ikke fant den :) Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 15.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2020 (redigert) Det burde være en segerring i bunnen og hvis den har hvert montert.. Den ser ny brukt ut. Redigert 15.Oktober.2020 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Jens_P Svart 15.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2020 Der tenker jeg den ukjente delen er funnet! Klammer som holder rør til dyse nr. 1 har plass til et rør til. Denne pluggen er der fot å fylle tomrommet og sørge for riktig klem på det røret som er der. Tipper den har falt ut når dysetrøret til sylinder 1 har vært demontert. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
fredde1972 Svart 27.Oktober.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Oktober.2020 @Jens_P herlig. Du har selvsagt helt rett :) Den hadde jeg nok ikke tatt uten hjelp! Sitér dette innlegget Link to post
Bigdrago Svart 27.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2020 Skjønner godt de lot den ligge igjen. Er skattejakt hver gang jeg mister noe småtteri 😅 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.