Pequod
Min sesong er ikke over før 31. desember og neste sesong starter 1. januar...
Hittil i år har jeg hatt 86 båtturer og 87 overnattinger.
Men jeg kan jo komme med noen tall fra perioden 25. mai til 16. september, som jeg oppsummerte i et innlegg i båtbloggen min.
I denne perioden hadde jeg totalt 13 uker i båten. Totalt tilbakela jeg 1.314,5 nautiske mil i samme periode.
Det fordeler seg på 576,6 nautiske mil på den første Sørlandsturen fra 25. mai til 2. juli, og med 191.9 nautiske mil i lokalt farvann inne i Oslofjorden i juli, samt 546 nautiske mil i løpet av den andre Sørlandsturen fra 4. august til 16. september.
Når det gjelder antall motortimer, så har jeg fra 25. mai til 16. september logget 178 timer og 15 minutter underveis med båten. Totalt, hvis vi tar med perioden fra 1. januar og fram til 21.5 – siste gang jeg brukte båten før jeg kastet loss 25. mai, så har jeg fram til 16. september totalt 219,15 motortimer hittil i år. Holder vi juli utenfor, og kun tar med antall motortimer på de to Sørlandsturene, blir det 154,50 motortimer til sammen på de to turene.
Jeg har hatt noen turer etter den 16. 9 også, men de er ikke tatt med i regnestykket ennå.
I denne 13 ukers lange perioden har jeg fylt diesel for kroner 9.713,50. Jeg vil tro at det kommer noen tusenlapper i gjestehavnsavgifter i tillegg, men jeg har ikke ført nøyaktig regnskap med disse.