Pequod
lurvetass skrev for 21 timer siden:Imponerende med logg siden 88 @Lars H. Og snart 6 år i båten er jaggu ikke dårlig. Vi har har hatt båt siden 88 vi og, men mange forskjellige. Fruen førte dagbok/logg på nittitallet noen år, men nå har vi brukt RS sine logger fra 2010 og er på 3 båt. Men føler vi har den perfekte båten for oss nå.
Jeg brukte RS-heftet de to første sesongene, men nå bruker jeg bloggen min som en slags logg. Har en egen side for loggen på bloggen...
Jeg fører opp det totale antall turer, turnummer hittil i inneværende sesong, dato, klokkeslett for avgang og ankomst, kort beskrivelse av hvor turen gikk, antall nautiske mil, antall motortimer, toppfart registrert, gjennomsnittsfart, temperatur, vindstyrke og et par ord om været.
En typisk oppføring kan se slik ut:
610 21 28.05 13.40- 17.30 Verdens Ende – Stavern – Rakkebåene – Valle. 30,9 3.50 10,5 8,0 18 2-8 Blå himmel, overskyet, sol
Jeg har vært inne på tanken å gjøre som Lars H og føre dette i et Excel-ark i tillegg, det kan bli interessant lesning ut av slikt, men har ikke fått rotet meg til å gjøre det. Kanskje noe å bedrive tiden med når høst- og vinterstormene kommer? Har jo litt av en back-logg å komme ajour med...