Jump to content

Ang valg av Saga 27ac med forskjellige motorer

cheetah

Recommended Posts

Kjenner ikke til de to motorene. Men har erfaring med Saga 27 med Yanmar 62 hk. Det var en veldig fin kombinasjon. Da hadde jeg en marsjfart på 8-9 knop og kunne nå 11-12 knop på topp på en god dag. Høy toppfart tenker jeg ikke er viktig fordi skroget begrenser det naturlig. Men å kunne marsje mens motoren jobber uanstrengt og samtidig ha litt ekstra krefter til å arbeide i f eks dårlig vær eller motstrøm er viktig. Begge motorene du nevner er kjente merker. Ville gått for den som gir deg best båt totalt sett vurdert ut fra tilstand, utstyr og pris. Mellom 50 og 80 hk bør du ha synes jeg. Finner du en med Yanmar 66 eller 77 tror jeg du har truffet i det sorte på blinken i alle fall? Lykke til i jakten på en kjekk båt. 

cheetah skrev for 10 timer siden:

eller SABB Mitsubishi 72hk? Noen som kan komme med erfaring og hva som passer best til den båttypen?

Ikke hørt om   SABB Mitsubishi 72hk, men hadde  SABB Mitsubishi 70hk i Marex 77 ,hadde båten i 5 år. En kjempe fin motor i de 5 årene jeg hadde  Marex  valgte den motoren ut fra  måten SABB hadde marinisert den., og kjennskap til  SABB  de årene jeg bodde i Bergen.

image.png.6470e3d40cb277f5e143ec5fac65a64a.png 

PS,   SABB Mitsubishi kom også med  65HK

http://www.nordsabb.dk/files/pdf/sabb/Mitsubishi/SABB_DIESEL_M4.295_HVP_GIR_BRUKSANVISNING_977165.pdf

Redigert av Roger jo (see edit history)

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Ingen problem med originaldeler til min 1986 modell Yanmar 4JHE. Kjøpte nylig eksosbend, vameveksler, eksosmanifold, alle krokete slanger og motorlabbene, alt originalt. Kostbart, men tilgjengelig.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...