PiperBill Startet 17.Oktober.2020 Link til dette innlegget Startet 17.Oktober.2020 Tenkte jeg skulle renovere min 1000W Ilas ankervinsj så jeg tok den med meg hjem i går. Da jeg skilte motoren fra girhuset så rant det ut en hel del fett. Samme fett som er i girhuset. Nokså tyntflytende etter 20år men det er fett og ikke girolje. Anyway… med mindre det er mening at det skal være fett i hulrommet mellom motor og gir så må det være at simringen til girhuset er slitt. Jeg vurdere å bytte simringen men det blir noe hærk så jeg lure på om det er egentlig noe poeng. Jeg har renset bort alt det gammel og skal fylle girhuset med Marine Vinsjfett PTFE-fast/syrefri. Den renner i alle fall ikke ut. Dersom jeg fylle både girhuset og det som er mellom gir og motor så det går fint…tror jeg… Noen som kan kommentere dette? Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
PiperBill Svart 17.Oktober.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2020 Jeg tror jeg har svaret. Jeg får ikke løsnet ringen så må ut for å kommer ditt simringen er. Den er sikkert presset på plass og må presses på igjen etterpå. Spesialverktøy som keg ikke har. Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Andora Svart 17.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2020 Hvis du borrer og gjenger 2 evt 4 hull i flensen så kan du terse den av med skruer,viktig at du ikke borer lenger ned enn flensen er tykk,idiotisk at ikke produsenten har laget tersehull orginalt,dette har jeg forbannet meg på mange ganger på div maskiner/utstyr. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.