ivar
Thostr skrev for 1 time siden:0) Kan jeg forvente at påliteligheten til en så gammel motor forblir bra om jeg tar bra vare på den?1) Motorkoden er 6E0. For deler jeg finner på nettet så er det gjerne årstall inkludert også. Må jeg matche årstall på deler jeg kjøper, eller vil alt av 6E0-deler passe?
disse motorene er enkle og solide etter min erfaring. Typiske problemer oppstår gjerne pga lite og sjelden bruk + lite stell.
Eksempler: forgasser hvor de små passasjene gror igjen av bortdunstet bensin, girspak som begynner å gå tregt i plasthylsa, drivaksling som setter seg i ei plastforing i stammen.
Har en slik motor selv, fra engang på 80-tallet, funnet i en søppelcontainer Forgasseren krevde en runde eller 2 i ultralydbad for å bli frisk, samt at jeg måtte bytte gearhendel etter at den knakk (ikke pga treghet men pga ytre påvirkning)
Kan ikke si 100% sikkert ang deler men det meste med samme motorkode passer overens er mitt inntrykk.
lakk: yamaha har primer og klarlakk også, fine produkter å jobbe med er min erfaring.