Jump to content

Edit History

Bazun

Bazun

nomen skrev On 18.10.2020 at 9.59:

Generelt bør man ha over snittet kunnskap og vilje til å skru og fikse for at ett slikt prosjekt skal bli lønnsomt, og selv da er fallgropene mange.

Om du er på jakt etter en båt som skal brukes og fungere uten en masse styr, kjøp noe som i utgangspunktet virker og er i orden. Selv da er det nok av ting som kan "kødde det til".

Om du vil ha ett prosjekt, er villig til å bruke tiden og risikoen er det ofte mye hjelp å få her på forumet.

Men å starte prosjektet med gå fra 105 til 59 hester...er det virkelig veien og gå?

Nei, kanskje ikke det beste valget. Dette var bare en ide fra min side.. Vet at det er veldig dyrt å kjøpe ny motor i samme størrelse som den som står i nå, så det blir ikke aktuelt. Ser ikke ut til at det er så enkelt å få tak samme motor brukt heller. Den er jo gått ut av produksjon for lenge siden, og flere deler er nå omtrent umulig å få tak i til denne motoren som jeg har nå.

Da ser det ut til at jeg får satse på en annen brukt båt med motor som er i orden.

Bazun

Bazun

nomen skrev On 18.10.2020 at 9.59:

Generelt bør man ha over snittet kunnskap og vilje til å skru og fikse for at ett slikt prosjekt skal bli lønnsomt, og selv da er fallgropene mange.

Om du er på jakt etter en båt som skal brukes og fungere uten en masse styr, kjøp noe som i utgangspunktet virker og er i orden. Selv da er det nok av ting som kan "kødde det til".

Om du vil ha ett prosjekt, er villig til å bruke tiden og risikoen er det ofte mye hjelp å få her på forumet.

Men å starte prosjektet med gå fra 105 til 59 hester...er det virkelig veien og gå?

Nei, kanskje ikke det beste valget. Dette var bare en ide fra min side.. Vet at det er veldig dyrt å kjøpe ny motor i samme størrelse som den som står i nå, så det blir ikke aktuelt. Ser ikke ut til at det er så enkelt å få tak samme motor brukt, som jeg har. Den er jo gått ut av produksjon for lenge siden, og flere deler er nå omtrent umulig å få tak i til den motoren som jeg har.

Da ser det ut til at jeg får satse på en annen brukt båt med motor som er i orden.

• Create New...