Jump to content

Edit History

Kjellg

Kjellg

Da er batteriet ladet opp og satt på 40C discharge, så får vi se hvordan det går. 40C så klarer det forsåvidt å holde spenningen på 12.8V

Det rare er at når jeg ladet det opp så tok det mye strøm, opp i 19A. Tok bare en sjekk for å se hvordan det taklet høy strøm. Men jeg satte det til 10A og det gikk greit, eller strømmen sank ganske raskt når spenningen var kommet til 14.8V. Men det som var snodig var at fra 7A så ramlet det veldig fort ned til 0,1A. Fra 7A og med til 0,1A så gikk det ikke mere en 10-15 minutter. Prøvde såvidt å øke spenningen nå i morges til 15,4A, men det tok ikke noe mere strøm. Var kun et sekund eller to oppe på 0,3A før det igjen ramlet til 0,1

 

Nei, dette batteriet har jeg ikke så veldig mye tro på. Spurte han jeg hadde fått dem av, en elektriker, om han viste noe om livet til batteriene. Han fortalte at de var kun 5 år og hadde stått i UPS. Varme i rommet og ladespenning var det ingen som hadde tenkt på. Han sa bare at det var et godt og varmt rom uten å kunne fortelle noe om nøyaktig temperatur. Ladespenning viste de absolutt ingenting om. 
 

Kan nesten virke som om batterier aller helst skulle vært installert og overvåket av båtfolk, for de har mye mere kompetanse på dette en mange fagfolk :giggle: Neida man skal ikke spøke med det, men det kan virke som om de ikke bruker så altfor mye tid på levevilkårene til batterier. 

Kjellg

Kjellg

Da er batteriet ladet opp og satt på 40C discharge, så får vi se hvordan det går. 40C så klarer det forsåvidt å holde spenningen på 12.8V

Det rare er at når jeg ladet det opp så tok det mye strøm, opp i 19A. Tok bare en sjekk for å se hvordan det taklet høy strøm. Men jeg satte det til 10A og det gikk greit, eller strømmen sank ganske raskt når spenningen var kommet til 14.8V. Men det som var snodig var at fra 7A så ramlet det veldig fort ned til 0,1A. Fra 7A og med til 0,1A så gikk det ikke mere en 10-15 minutter. Prøvde såvidt å øke spenningen nå i morges til 15,4A, men det tok ikke noe mere strøm. Var kun et sekund eller to oppe på 0,3A før det igjen ramlet til 0,1

 

Nei, dette batteriet har jeg ikke så veldig mye tro på. Spurte han jeg hadde fått dem av, en elektriker, om han viste noe om lovet til batteriene. Han fortalte at de var kun 5 år og hadde stått i UPS. Varme i rommet og ladespenning var det ingen som hadde tenkt på. Han sa bare at det var et godt og varmt rom uten å kunne fortelle noe om nøyaktig temperatur. Ladespenning viste de absolutt ingenting om. 
 

Kan nesten virke som om batterier aller helst skulle vært installert og overvåket av båtfolk, for de har mye mere kompetanse på dette en mange fagfolk :giggle: Neida man skal ikke spøke med det, men det kan virke som om de ikke bruker så altfor mye tid på levevilkårene til batterier. 

Kjellg

Kjellg

Da er batteriet ladet opp og satt på 40C discharge, så får vi se hvordan det går. 40C så klarer det forsåvidt å holde spenningen på 12.8V

Det rare er at når jeg ladet det opp så tok det mye strøm, opp i 19A. Tok bare en sjekk for å se hvordan det taklet høy strøm. Men jeg satte det til 10A og det gikk greit, eller strømmen sank ganske raskt nå spenningen var kommet til 14.8V. Men det som var snodig var at fra 7A så ramlet det veldig fort ned til 0,1A. Fra 7A og med til 0,1A så gikk det ikke mere en 10-15 minutter. Prøvde såvidt å øke spenningen nå i morges til 15,4A, men det tok ikke noe mere strøm. Var kun et sekund eller to oppe på 0,3A før det igjen ramlet til 0,1

 

Nei, dette batteriet har jeg ikke så veldig mye tro på. Spurte han jeg hadde fått dem av, en elektriker, om han viste noe om lovet til batteriene. Han fortalte at de var kun 5 år og hadde stått i UPS. Varme i rommet og ladespenning var det ingen som hadde tenkt på. Han sa bare at det var et godt og varmt rom uten å kunne fortelle noe om nøyaktig temperatur. Ladespenning viste de absolutt ingenting om. 
 

Kan nesten virke som om batterier aller helst skulle vært installert og overvåket av båtfolk, for de har mye mere kompetanse på dette en mange fagfolk :giggle: Neida man skal ikke spøke med det, men det kan virke som om de ikke bruker så altfor mye tid på levevilkårene til batterier. 

Kjellg

Kjellg

Da er batteriet ladet opp og satt på 1C discharge, så får vi se hvordan det går. 1C så klarer det forsåvidt å holde spenningen på 12.8V

Det rare er at når jeg ladet det opp så tok det mye strøm, opp i 19A. Tok bare en sjekk for å se hvordan det taklet høy strøm. Men jeg satte det til 10A og det gikk greit, eller strømmen sank ganske raskt nå spenningen var kommet til 14.8V. Men det som var snodig var at fra 7A så ramlet det veldig fort ned til 0,1A. Fra 7A og med til 0,1A så gikk det ikke mere en 10-15 minutter. Prøvde såvidt å øke spenningen nå i morges til 15,4A, men det tok ikke noe mere strøm. Var kun et sekund eller to oppe på 0,3A før det igjen ramlet til 0,1

 

Nei, dette batteriet har jeg ikke så veldig mye tro på. Spurte han jeg hadde fått dem av, en elektriker, om han viste noe om lovet til batteriene. Han fortalte at de var kun 5 år og hadde stått i UPS. Varme i rommet og ladespenning var det ingen som hadde tenkt på. Han sa bare at det var et godt og varmt rom uten å kunne fortelle noe om nøyaktig temperatur. Ladespenning viste de absolutt ingenting om. 
 

Kan nesten virke som om batterier aller helst skulle vært installert og overvåket av båtfolk, for de har mye mere kompetanse på dette en mange fagfolk :giggle: Neida man skal ikke spøke med det, men det kan virke som om de ikke bruker så altfor mye tid på levevilkårene til batterier. 



×
×
  • Create New...