Kjellg Svart 22.Oktober.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2020 Gikk ganske raskt ned. Nå har det stått på 15.1V og da tar det imot 0.3A Tenler jeg lar det stå til i morgen før jeg på nytt tar en test. Egentlig veldig moro å holde på med dette, selv om det ikke gir den store gevinsten. Men man lærer i alle fall noe. Sitér dette innlegget Link to post
Seilars Svart 22.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2020 Ville ikke ladet med 15,1V til i morgen når det kun går 0,3A. Anbefaler å senke til feks. 14V. Batteriene topper seg fint med 13,8V + temp kompensering på ett døgn etter absorpsjon. Sitér dette innlegget Link to post
Seilars Svart 22.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2020 Har du maks cycle use spenning hvilket hos deg er 14,9V + temp. så bør du ned på float ved 0,03C. På ett 40Ah batteri vil det si ved 1,2A. Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 25.Oktober.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2020 Satte spenning til 13.8V. Startet dagen etterpå samme c40 prosedyre. Var ikke store forandringen jeg opplevde. Fikk ut noen få Ah i tillegg med batteriet er nok ødelagt. Orker ikke prøve med de andre så alle går i søpla. Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 25.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2020 Ett lite tips før du gir helt opp. Om du har tilgang på mange batterier , så måt spenningen på alle. Så kan du teste med det som har høest spenning. Sitér dette innlegget Link to post
Seilars Svart 25.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2020 Du får prøve igjen med de samme metodene senere engang når du har bedre batterier for hånden. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.