Swingswong Startet 19.Oktober.2020 Del på Facebook Startet 19.Oktober.2020 Jeg forsøker å støpe en plate i Carbon og får ikke epoxyen til å bli hard. Den er litt myk etter et døgn. Det står at 8 timer skulle være nok. Jeg har blandet nøyaktig som beskrevet i anvisningen. Carbonfiberen er fra Biltema og det er epoxyen også. Har brukt disse: https://www.biltema.no/batutstyr/batpleie/epoxy/lamineringsepoksy-2000020523 og https://www.biltema.no/batutstyr/batpleie/kompositter/karbonfibervev-2000041548 Skal den ikke bli helt hard. Har støpt på en glassplate så det skal ikke kunne ha reagert på andre materialer. Sitér dette innlegget Link to post
MD2030 Svart 19.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2020 Hvordan er tempen der du har stått? Dato på epoxyen? var det 2deler A og 1 del B du mikset? Sitér dette innlegget Link to post
Swingswong Svart 19.Oktober.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Oktober.2020 (redigert) Datoen er 2020.27. blandet 2 deler A og 1 del B Temperatur 21 grader Redigert 19.Oktober.2020 av Swingswong (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bjørkski Svart 19.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2020 Jeg sluttet å bruke Biltema epoxy etter å ha erfart det samme som deg. For en tid siden trengte jeg epoxy sent en kveld, og da var Biltema enste alternativ. Blanding OK, temperatur OK, likevel var epoxyen myk dagen etter. Det tok en liten uke før epoxyen var gjennomherdet. Sitér dette innlegget Link to post
Swingswong Svart 19.Oktober.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Oktober.2020 Jeg har tid til en uke. Skal bygge om dashbordet i båten og den skal inne brukes før til våren. Har lagt prøven min i ovnen nå på 50 grader så får jeg se om det hjelper :) Sitér dette innlegget Link to post
Swingswong Svart 20.Oktober.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Oktober.2020 I dag er den blitt ganske bra :) da satser jeg på å bruke det videre med lang herdetid Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 20.Oktober.2020 Del på Facebook Svart 20.Oktober.2020 Bare vær pinlig nøyaktig med blandingsforholdet, opplever Biltemas lamineringsepoksy som mer følsom for variasjoner der enn f.eks. WestSystem og Aeropoxy sine varianter. Sitér dette innlegget Link to post
Swingswong Svart 20.Oktober.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Oktober.2020 Jepp. Var innenfor 1 gram. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.