Jump to content

Idag blir det å få båten på land.

Lars H.

Recommended Posts

Ja ja, om to timer er det tid for å få Trudelutt på land. Bilen fikk vinterdekk igår.

Slik ser det ut hjemme:

20okt2020_hagen.jpg.7f6bf33ac548035b78d56cd9027b1c7c.jpg

Og heldigvis litt bedre i havnen.

20okt2020_sonskilen.jpg

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Vedmodig? Årets tristeste dag!

Ellers gikk opptaket helt perfekt og Trudelutt er vel plassert på land klar for utsetting når isen går i slutten av mars. Mens jeg nå venter på middagen blir det en tur i badekaret med mye skum. :easter:

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Livet er godt som pensjonist! Middag på søndager? Tja, kanskje litt rødvin til maten? Og på søndager har vi alltid dessert, det har vi ikke fast på ukedagene. Når vi er i båten har vi forresten alltid biff på lørdager, med noe rødt til.

Idag har vi vært en tur i havnen og pakket inn Trudelutt med ny presenning, men jeg glemte å ta bilde. Det skal jeg ta senere. Når det gjelder de gastronomiske utskeielsene, ble det Pizza levert på døren hjemme fra Peppes Pizza, - herlig!

Men jeg fikk da tatt bilde av propellen. Den er behandlet med selvpolerende bunnstoff, - Seajet 033. Ikke dårlig etter 7 md. i sjøen?

propell_okt_2020.jpg.ee52e1d63474de70ee4c218bbb1b67a2.jpg

Verre var det med flapsen på roret. Disse er av solid aluminium, men det ene var bøyd opp og med en stor sprekk i knekken.  Men men,- det er andre gang jeg har måttet få meg nye flaps siden båten var ny i 1986. 17 år for hvert par er vel ikke ille? Nye er bestilt fra Sagaboats som selvfølgelig har nesten alt av originaldeler tilgjengelig for en 34 år gammel båt!

flaps_boyd_2020.jpg.9705120558a28a096507579281434b23.jpg

flaps_sprekk_2020.jpg.38c8731dd4b02a65a1fd395044a89c3b.jpg

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. skrev On 21.10.2020 at 22.15:

........ Når vi er i båten har vi forresten alltid biff på lørdager, med noe rødt til.

Lars H. skrev for 2 timer siden:

Idag har vi vært en tur i havnen og pakket inn Trudelutt med ny presenning, men jeg glemte å ta bilde. Det skal jeg ta senere. Når det gjelder de gastronomiske utskeielsene, ble det Pizza levert på døren hjemme fra Peppes Pizza, - herlig!

Forskjellen på å være på fastland - kontra i båten..       Pizza`en var sikkert utmerket - men slår nok ikke en nydelig biff med litt rødt til i båten :giggle::thumbsup:          Ha en fortreffelig aften - og se frem mot vår og nye  opplevelser i båten 

BONITA I

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...