Lars H. Startet 20.Oktober.2020 Link til dette innlegget Startet 20.Oktober.2020 Ja ja, om to timer er det tid for å få Trudelutt på land. Bilen fikk vinterdekk igår. Slik ser det ut hjemme: Og heldigvis litt bedre i havnen. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Hakkannen Svart 20.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2020 Dett var dett, som han sa En tid for alt. Nå blir det i alle fall god tid til nødvendig vedlikehold og planlegging av neste sesong. Men vil tro det også er litt vemodig når sesongen er over? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 20.Oktober.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2020 Vedmodig? Årets tristeste dag! Ellers gikk opptaket helt perfekt og Trudelutt er vel plassert på land klar for utsetting når isen går i slutten av mars. Mens jeg nå venter på middagen blir det en tur i badekaret med mye skum. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Hakkannen Svart 20.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2020 Var jo det jeg egentlig trodde. Godt opptaket gikk bra da? La vinteren føles kort og fin, så blir det gang på båtlivet igjen før man vet ord av det. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 20.Oktober.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2020 Turen i badekaret var herlig. Nå er det rett før middag, skinkesteik med surkål! Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
PiperBill Svart 20.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2020 Høres ut som det kan blir en roligere båtvinter for deg i år og det må vel føles litt greit. Hvis jeg husker riktig så hadde du én større reparasjonsjobb sist vinter. Eksosmanifold tror jeg det var…. Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Chilli Solbris Svart 20.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2020 Vel blåst sesong!! Skulle lengselen bli for stor for du ta deg en tur til Fredrikstad! Jeg har jo som kjent nettopp begynt sesongen!! Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Worry II Svart 21.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2020 Lars H. skrev On 20.10.2020 at 17.03: ... skinkesteik med surkål! På en tirsdag ? Noen som har det.. Hva har dere til søndagsmiddag, da ? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 21.Oktober.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2020 Livet er godt som pensjonist! Middag på søndager? Tja, kanskje litt rødvin til maten? Og på søndager har vi alltid dessert, det har vi ikke fast på ukedagene. Når vi er i båten har vi forresten alltid biff på lørdager, med noe rødt til. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Martine29 Svart 21.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2020 Mangler bare at Hellstrøm dukker opp her nå med gode råd ang måltider i båt kontra opplagsmåltider...vel vel snart bakker sola tilbake Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 24.Oktober.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2020 (redigert) Idag har vi vært en tur i havnen og pakket inn Trudelutt med ny presenning, men jeg glemte å ta bilde. Det skal jeg ta senere. Når det gjelder de gastronomiske utskeielsene, ble det Pizza levert på døren hjemme fra Peppes Pizza, - herlig! Men jeg fikk da tatt bilde av propellen. Den er behandlet med selvpolerende bunnstoff, - Seajet 033. Ikke dårlig etter 7 md. i sjøen? Verre var det med flapsen på roret. Disse er av solid aluminium, men det ene var bøyd opp og med en stor sprekk i knekken. Men men,- det er andre gang jeg har måttet få meg nye flaps siden båten var ny i 1986. 17 år for hvert par er vel ikke ille? Nye er bestilt fra Sagaboats som selvfølgelig har nesten alt av originaldeler tilgjengelig for en 34 år gammel båt! Redigert 24.Oktober.2020 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Bonita I Svart 24.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2020 Lars H. skrev On 21.10.2020 at 22.15: ........ Når vi er i båten har vi forresten alltid biff på lørdager, med noe rødt til. Lars H. skrev for 2 timer siden: Idag har vi vært en tur i havnen og pakket inn Trudelutt med ny presenning, men jeg glemte å ta bilde. Det skal jeg ta senere. Når det gjelder de gastronomiske utskeielsene, ble det Pizza levert på døren hjemme fra Peppes Pizza, - herlig! Forskjellen på å være på fastland - kontra i båten.. Pizza`en var sikkert utmerket - men slår nok ikke en nydelig biff med litt rødt til i båten Ha en fortreffelig aften - og se frem mot vår og nye opplevelser i båten Sitér dette innlegget BONITA I Link to post
PiperBill Svart 25.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2020 Lars H. skrev for 15 timer siden: Men jeg fikk da tatt bilde av propellen. Den er behandlet med selvpolerende bunnstoff, - Seajet 033. Ikke dårlig etter 7 md. i sjøen? Men bildene er vel tatt etter spyling eller høytrykkspyling? Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Lars H. Svart 25.Oktober.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2020 Ja, men den var fri for rur også før høytrykksspylingen, kun litt slim. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.