Chilli Solbris
Tosa87 skrev 9 minutter siden:litt synd at viknes ikke gjør om badet pittelitt, for det er vel strengt tatt eneste minuset med 1030/1080, fantastisk kjekke "vestlandsbåter" (ja og pris, stoort minus for kjøpere, stort + for selger
)
vi bor på Stadlandet med Stadthavet som nabo, så litt sjø må båtene tåle, er litt spent på hvordan det blir med en 340 som er fullplaner.
gammlebåten var jo halvplaner og var veldig god i sjøen, ja sålenge den ikke kom på låringa, da var den som alle andre, forferdelig.
men det var en liten båt, 340 er mye større og tyngre så det blir jo en helt annen liga.
nå finnes det forresten 2 forskjellige kategorier av svigermor med motstridende verdi.
Hjelpsom svigermor har positiv verdi, mens plagsom svigermor har motsatt effekt, viktig å vite, så ikke du ender opp med katta i sekken.
Eller svigermor i sekken for den del
![]()
Men den Storebroen din trur eg du ikke kommer til å vurdere å bytte om så du hadde blitt kvitt 2 svigermødre, for der har du nå lakt ned så mye blod svette og tårer at selv Rocky Balboa er inponert over innsatsen
![]()
Tar av meg hatten der
He he, ja det er blitt noen timer! Og svigermor her i huset er i pluss!
Storebroen fungerer jo som hus også så den blir vel ikke byttet ut på en stund. Er veldig spent på hvordan den er i dårlig vær. Den er utrolig nok planende...... 21 tonn båt i 34,3 knop (det er det jeg har fått den opp i).
Jeg tenker at du vil bli veldig positivt overrasket over egenskapene til 340'en. Men som du sier på låringen blir det vel huskestue uansett. Men du bør jo ha krefter nok her til å kjøre i fra sjøen for så vidt......
Selv om jeg er skikkelig Viknesfrelst tror jeg du vil merke stor forskjell i positiv forstand på en 770 og en St. Cruz 340.