Jump to content

Cobra HH600 VHF | Rust- og korrosjonsproblematikk

5nacks

Recommended Posts

Hei, 

Har en snart 3 år gammel Cobra HH600 VHF. En bærbar og vanntett radio. Problemet mitt er korrosjon på det ene ladepunktet (må skrape bort for at radioen skal lade), samt rust på skruene til lokket foran distress-knappen. 

Radioen har aldri vært i vannet, men oppbevares innvendig i seilbåten hele året. 

En mail til forhandler avslører at dette sannsynligvis ikke er reklamerbart, men de skulle sende en mail til produsent uansett. 

Hva mener dere? 

IMG_20201017_093227.jpg

IMG_20201017_093201.jpg

Redigert av scamπ
Glemte en opplysning (see edit history)
17 minutes ago, Hulda said:

Jeg vil antyde at dette er lav kvalitet, lite egnet for marint bruk. Jeg har selv en Cobra som jeg har jævles med i >15 år. Blir ikke en til av det slaget.

Angrer bittert på at jeg ikke la til noen hundrelapper for en Icom med tilsvarende funksjonalitet. Cobra'en har svært dårlig lyd også ?

Kjøpt er vel kjøpt når nesten 3 år er gått. Blir aldri noe mer Cobra i min båt heller. 

Kjøpsloven kommer vel til anvendelse her? Ville tro at denne er ment å vare i mer enn 2 år etter kjøp, og da skal man i utgangspunktet ha reklamasjonsrett i 5 år. Jeg ville ihvertfall gjort et forsøk - det der hadde irritert meg noe vanvittig.

Windy 7800 // Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60 // GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20) // Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...