5nacks Startet 20.Oktober.2020 Link til dette innlegget Startet 20.Oktober.2020 (redigert) Hei, Har en snart 3 år gammel Cobra HH600 VHF. En bærbar og vanntett radio. Problemet mitt er korrosjon på det ene ladepunktet (må skrape bort for at radioen skal lade), samt rust på skruene til lokket foran distress-knappen. Radioen har aldri vært i vannet, men oppbevares innvendig i seilbåten hele året. En mail til forhandler avslører at dette sannsynligvis ikke er reklamerbart, men de skulle sende en mail til produsent uansett. Hva mener dere? Redigert 20.Oktober.2020 av scamπ Glemte en opplysning (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 20.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2020 Jeg vil antyde at dette er lav kvalitet, lite egnet for marint bruk. Jeg har selv en Cobra som jeg har jævles med i >15 år. Blir ikke en til av det slaget. Sitér dette innlegget Link to post
5nacks Svart 20.Oktober.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2020 17 minutes ago, Hulda said: Jeg vil antyde at dette er lav kvalitet, lite egnet for marint bruk. Jeg har selv en Cobra som jeg har jævles med i >15 år. Blir ikke en til av det slaget. Angrer bittert på at jeg ikke la til noen hundrelapper for en Icom med tilsvarende funksjonalitet. Cobra'en har svært dårlig lyd også ? Kjøpt er vel kjøpt når nesten 3 år er gått. Blir aldri noe mer Cobra i min båt heller. Sitér dette innlegget Link to post
Napoli Svart 22.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2020 Kjøpsloven kommer vel til anvendelse her? Ville tro at denne er ment å vare i mer enn 2 år etter kjøp, og da skal man i utgangspunktet ha reklamasjonsrett i 5 år. Jeg ville ihvertfall gjort et forsøk - det der hadde irritert meg noe vanvittig. Sitér dette innlegget Windy 7800 // Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60 // GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20) // Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60 Link to post
Kaskazi Svart 22.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2020 Dette er vel en åpenbar reklamsjonsgrunn. Må skape bort irr fra kontrakt for å kunne lade en vanntett radio! Forutsatt at radioen er oppbevart og behandlet forskriftsmessig. Svakt av forhandler å fraskrive seg ansvar, de har ansvar uansett hvilken oppfatning produsent har om saken. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 22.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2020 Som over, som kjøper forholder du deg til selger. Der selger er norsk foretak skal foretaket forholde seg til norsk lov. Hva en produsent i en eller annen bananrepublikk/diktatur måtte synes, tro eller mene er ikke relevant i denne sammenhengen. Det er et visst ansvar å være norsk foretak, noe som ikke alle foretak har fått med seg, tydeligvis. Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 22.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2020 Byttet også ut en slik bærbar Cobra for 2 år siden...tror det er generelt dårlig kvalitet på dem... Kjøpte Standard Horizon til erstatning ... veldig fornøyd med den... Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 22.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2020 I min forståelse er det en åpenbar reklamasjonsgrunn, all den tid det du skriver er riktig. Jeg forventer rustfrie skruer (A4) og ladepunkter på en enhet som selges til bruk på havet, og er bærbar. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Jannmar Svart 22.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2020 Dette egner seg ikke en gang til utendørs bruk på land, og langt mindre til bruk på havet. Sitér dette innlegget Link to post
Atrox Svart 22.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2020 Min Cobra ligger i en skuff her med brukket batterilås. Brukt 10 timer, dessverre for gammel for reklamasjon. Dårlig kvalitet... (Sprø plast) Sitér dette innlegget Link to post
5nacks Svart 22.Oktober.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2020 Purret på forhandler i dag. Informerte om tråden jeg har opprettet på båtplassen. Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 22.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2020 Min holdt riktignok i noen år...men til slutt sendte den ikke, bare mottok... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.