Jump to content

Edit History

Enzo

Enzo

Det kommer gjerne an på presentasjon av båten, timingen osv. 

Jeg er båtmegler og en av båtene vi solgte i båtpanikken i vår en Hallberg-Rassy ble lagt ut med beregnet pris ut fra en båtprisprogramvare og tilsvarende båt i markedet som hadde ligget en stund. Vi hadde 5 budgivere og solgte den 12% over utropspris, mens det som oftest prutes 5-15% om båten ikke er brennaktuell så det er veldig vanskelig å si noe konkret. 

Mange prøver seg jo også, det kom akkurat ut en 50foter  nå på finn nå til 2mill som har gått for ca 1,5 de siste par årene, om dette fanges opp av en som ser etter akkurat en sånn båt og ikke har fulgt med på prisutviklingen så kan det fort hende at den går for prisforlangende og dermed "overpris"

Enzo

Enzo

Jeg er båtmegler og en av båtene vi solgte i båtpanikken i vår en Hallberg-Rassy ble lagt ut med beregnet pris ut fra en båtprisprogramvare og tilsvarende båt i markedet som hadde ligget en stund. Vi hadde 5 budgivere og solgte den 12% over utropspris, mens det som oftest prutes 5-15% om båten ikke er brennaktuell så det er veldig vanskelig å si noe konkret.

Mange prøver seg jo også, det kom akkurat ut en 50foter  nå på finn nå til 2mill som har gått for ca 1,5 de siste par årene, om dette fanges opp av en som ser etter akkurat en sånn båt og ikke har fulgt med på prisutviklingen så kan det fort hende at den går for prisforlangende og dermed "overpris"

Enzo

Enzo

Jeg er båtmegler og en av båtene vi solgte i båtpanikken i vår en Hallberg-Rassy ble lagt ut med beregnet pris ut fra en historikkprogrsamvare og tilsvarende båt i markedet som hadde ligget en stund. Vi hadde 5 budgivere og solgte den 12% over utropspris, mens det som oftest prutes 5-15% om båten ikke er brennaktuell så det er veldig vanskelig å si noe konkret.

Enzo

Enzo

Jeg er båtmegler og en av båtene vi solgte i båtpanikken i vår en Hallberg-Rassy ble lagt ut med beregnet pris ut fra boatprice360 og tilsvarende båt i markedet som hadde ligget en stund. Vi hadde 5 budgivere og solgte den 12% over utropspris, mens det som oftest prutes 5-15% om båten ikke er brennaktuell så det er veldig vanskelig å si noe konkret.

• Create New...