larole Startet 21.Oktober.2020 Link til dette innlegget Startet 21.Oktober.2020 Jeg trenger et solcellepanel, og ønsker ikke å legge det fremme på dekk. Vet dere om "vanlige paneler" tåler å ligge på tvers oppå davitene? Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 21.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2020 (redigert) Opp til en viss størrelse så tåler de i alle fall å ligge kun på hjørnene så det burde i prinsippet være mulig. De største vil gjerne ha litt støtte på midten. Men det går gjerne an å legge to aluprofiler på tvers av davitene og la panel hvile på de. Bilder hjelper.. Jeg snakker om det jeg anser som ‘vanlige’ panel - dvs ikke fleksible men med glass og aluramme. Søk på bruker @offpist her på forumet. Mener han har 2 store 300W+ paneler montert på targabøyle akter på båten. Redigert 21.Oktober.2020 av Fantino (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fusebox Svart 21.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2020 Vi har brukt 85Watt panel, med solide rammer, i alle mulige retninger, uten problemer. Om du vil ha det på om vinteren så må du kanskje tenke på eventuell snø-vekt (kan fort blir mange kg.), ellers kan jeg ikke tenke meg at det er noe problem. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.