Jump to content

Feilparkert blå seilbåt Grimstad gjestehavn

Lanber

Recommended Posts

Båten ser ut til å være i god bruksstand. Godt fortøyd. Ut fra det vil jeg tippe det er eier selv som har lagt båten der... eller en erfaren seiler/båtfolk. Litt rart at Spryhood ligger nede...

Ser at det står ett navn på ene siden der. Noe spor etter registreringsnummer, eller seilnummer? 

Ville lagt ut etterlysning med mest mulig info på seilere på FB, båtfolk på FB osv. 

Klarer vi å si noe om båttypen/modell? Vi er vel på 60... tidlig 70 tall. Jeg kan for lite om seilbåter fra den perioden. 

Vel, etter den listen er det 6 norske båter med det navnet og VHF:

GJERMSHUS, PER MATHIS,KONGSVINGER
JOHNSEN, ANDERS LINDBOE,LILLESAND
YTREHUS, RAGNAR,NOETTEROEY
AADNEVIG, BJOERN,KRISTIANSAND S
JOHANNESSEN, PER KRISTIAN,GAMLE FREDRIKSTAD
HOLBERG, SVEIN,HEIMDAL

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Hper skrev 42 minutter siden:

Og Anders Johnsen Lindboe er vel de som seilte rundt jorda i en større seilbåt. 

Da er lista:

GJERMSHUS, PER MATHIS,KONGSVINGER
AADNEVIG, BJOERN,KRISTIANSAND S
JOHANNESSEN, PER KRISTIAN,GAMLE FREDRIKSTAD
HOLBERG, SVEIN,HEIMDAL

Forutsetter at båten har VHF da... noen spor av det i masta?

Kan stryke siste av listen. Ser ut til at han i Heimdal (Trondheim) har en større cabincruiser.

Noen burde lage en HOWTO med linker på hvordan en sporer opp eier av båt. Mulige oppslag jeg kjenner til er RS sitt register, som vel også tar seilnummer(?), så seilforbundet sitt register via seilnummer, som jeg ikke finner på nett lengre. VHF registeret var ukjent for meg. 

Yrkesbåter har vel også noen registre... osv. 

En har ganske gode redskap tilgjengelig. 

En app som samlet alle registrene, eller en howto her på BP ville kunne være til nytte for havnesjefer og andre. 

Eller hva med ett underforum med en howto på toppen for etterlysning av eier/båter? Vil sikkert ikke bli alt for mye brukt men det er god kunnskap og mange ressurser på BP. 

Hei! Da har jeg også fått meg profil på denne siden. Jeg er imponert over detektivarbeidet som ble lagt ned for å finne båteier (meg)

Hper, takk for koplimentet. Jeg kan like å bli kalt "...erfaren seiler/båtfolk..." :-) Båten har jeg nettopp kjøpt, og selv om jeg har seilt noe før, er jeg nok enda en uerfaren båteier. Sprayhooden har jeg lagt ned for å spare båten dersom det plutselig skulle komme vindkast bakfra, men kanskje det ikke er nødvendig? Jeg seiler som regel med sprayhood nede for bedre sikt + lettere fremkommelighet på dekk.

Mouche og Havelle, båten er nettopp registrert i småbåtregisteret, og jeg henger opp skilter så snart jeg får disse i posten. I tillegg vil jeg nok henge opp en lapp med telefonnummer fremover, så blir ting litt enklere:)

Neste etappe på hjemreisen mot Sandnes går nå til helgen innom Lillesand og Kristiansand. Takk til Lanber som tok kontakt, og som for øvrig også virker som en hyggelig kar!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...