Jump to content

Feilparkert blå seilbåt Grimstad gjestehavn

Lanber

Recommended Posts

Seagoing Chef skrev 2 minutter siden:

Hper, takk for koplimentet. Jeg kan like å bli kalt "...erfaren seiler/båtfolk..." :-) Båten har jeg nettopp kjøpt, og selv om jeg har seilt noe før, er jeg nok enda en uerfaren båteier.

Du har dreisen på fortøyning :-). Grunnen til at jeg tenkte på det er at en ofte ser at båter som er stjålet... eller er mer "fyllebåter" nesten alltid også bærer preg av det mtp fortøyning og fendring. Folk som er glad i båten sin fortøyer og fendrer ordentlig, som du gjorde :-). 

Sprayhooden har jeg lagt ned for å spare båten dersom det plutselig skulle komme vindkast bakfra, men kanskje det ikke er nødvendig?

Tror ikke det egentlig, med mindre den er veldig "sliten" da. Forrige seilbåten vi hadde lakk noen dråper ned om vi ikke hadde spryhooden oppe så det sitter i hodet mitt at den må være oppe når båten ligger i havn, som selvsagt ikke er noen selvfølge egentlig. 

Jeg seiler som regel med sprayhood nede for bedre sikt + lettere fremkommelighet på dekk.

Samme her. Den er nede når jeg seiler og når jeg går inn-ut av havn, både for sikt og for å slippe å gå rundt om jeg må kjapt på dekk. Og den er oppe på lengre strekk i dårlig vær/kaldt, og når båten ligger i havn. 

---------

Og gratulerer med båt! Misunner deg seilturen du har nå :-). God tur videre!

Seagoing Chef skrev for 11 timer siden:

Hei! Da har jeg også fått meg profil på denne siden. Jeg er imponert over detektivarbeidet som ble lagt ned for å finne båteier (meg)

Hper, takk for koplimentet. Jeg kan like å bli kalt "...erfaren seiler/båtfolk..." :-) Båten har jeg nettopp kjøpt, og selv om jeg har seilt noe før, er jeg nok enda en uerfaren båteier. Sprayhooden har jeg lagt ned for å spare båten dersom det plutselig skulle komme vindkast bakfra, men kanskje det ikke er nødvendig? Jeg seiler som regel med sprayhood nede for bedre sikt + lettere fremkommelighet på dekk.

Mouche og Havelle, båten er nettopp registrert i småbåtregisteret, og jeg henger opp skilter så snart jeg får disse i posten. I tillegg vil jeg nok henge opp en lapp med telefonnummer fremover, så blir ting litt enklere:)

Neste etappe på hjemreisen mot Sandnes går nå til helgen innom Lillesand og Kristiansand. Takk til Lanber som tok kontakt, og som for øvrig også virker som en hyggelig kar!

God tur. Sjekk vinden som er meldt på søndag, natt til søndag. Anbefaler å ligge rolig i god til før det været treffer

Redigert av Fornomas (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...