Jomes Startet 25.Oktober.2020 Link til dette innlegget Startet 25.Oktober.2020 Hei. Skal vinterkonservere motoren i morgen. Tidligere har jeg kjørt motoren varm med ferskvann og så kjørt kjølevæske tilslutt. Er det en idé å skru ut termostaten ved konservering eller holder det slik som beskrevet over. Sitér dette innlegget "Lykken med båt er omvendt proporsjonal med størrelsen". Link to post
monicaliereng@ho Svart 25.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2020 Åpner ikke termostaten bare for den interne kjølingen da? Og der er det vel fylt frostvæske fra Før, eller misforstår jeg hel om hvilken motor du har Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 25.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2020 (redigert) BMC 2.52 er, såvidt jeg vet, en ferskvannkjølt motor. Da har termostaten, som sitter i den indre ferskvasnnskretsen, ingen ting å gjøre med vinterkonserveringen av den ytre saltvannskretsen. Svaret er da: glem termostaten ved vanlig vinterkonservering. Regner med at du har permanenet frostvæske i ferskvannskretsen . . . Redigert 25.Oktober.2020 av NilsPils (see edit history) Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Jomes Svart 25.Oktober.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2020 (redigert) Takk . Bør jeg kjøre frostvæske på rundkjøring med ei lita pumpa når motor går eller kan jeg kjøre 5-6 liter gjennom så bare slå av motor når det kommer frostvæske ut av eksos Redigert 25.Oktober.2020 av Jomes (see edit history) Sitér dette innlegget "Lykken med båt er omvendt proporsjonal med størrelsen". Link to post
jørn Svart 25.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2020 (redigert) Kjør med ferskvann noen min for å få ut saltvann etc. La motoren suge fra en bøtte. Tilslutt kjører du inn frostvæske fra bøtta til det spytter ut av eksosen. Slå av motoren og god vinter :) Har du sjøvannsfilter? Jeg synes synes det er praktisk ved vinterkonservering. Putter en slange derfra til en bøtte, da blir det ikke noe søl. Redigert 25.Oktober.2020 av jørn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.