Knallipadden Startet 27.Oktober.2020 Link til dette innlegget Startet 27.Oktober.2020 Har båten på land for vinterlagring. Tenkte å dra en presenning over den. Siden båten er lukket (Merry Fisher) og det kommer lite snø her jeg bor trenger jeg ikke å bruke stativ. Problemet er at jeg har en lyskaster foran på taket. Båten min står vindutsatt til så presenningen kan skade lyskastere. Noen tips til å beskytte den? Se bilder. (Bilde 2 er bare samme båt - ikke min) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 27.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2020 Det beste er vel kanskje å ta den av og oppbevare den inne i båten? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Chiefengineer Svart 27.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2020 Sett en bøtte i passende størrelse på hodet over lyskasteren. Sitér dette innlegget Link to post
Andora Svart 27.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2020 Preseningen vil gnage på på kantene av taket hvis du ikke har stativ eller noe imellom ,blir ikke noe fin gelcoat av det, har jeg sett på andre som dropper stativ. Sitér dette innlegget Link to post
Knallipadden Svart 28.Oktober.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2020 Hvordan er det å lagre den ute uten presenning? Det er strengt tatt en helårsbåt. Jeg var ute å så til båten min en tur i dag fordi det blåser en del. Viste 26,5 på vindmåleren når jeg var der. Båtene ved siden av som hadde presenning på holdt nesten på å lette. Min står helt foran og tar av for litt av vinden for dem. Sitér dette innlegget Link to post
Andora Svart 28.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2020 Hvis jeg var deg ville jeg heller latt den stå uten enn å ha presening rett på,det blir nok litt mere vask til våren uten presening over båten. Sitér dette innlegget Link to post
rebop Svart 28.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2020 En liten presenning eller plastduk som du fester med tau som du surrer i underkant av lyskaster. Da blir lyskaster skjermet og resten av båt klarer vel seg selv. Bøtte er en god ide, men den kan fort blåse vekk og lage slitasje i gelcoat. Forøvrig en drømmebåt du har der (",) Sitér dette innlegget Link to post
Knallipadden Svart 28.Oktober.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2020 rebop skrev for 2 timer siden: En liten presenning eller plastduk som du fester med tau som du surrer i underkant av lyskaster. Da blir lyskaster skjermet og resten av båt klarer vel seg selv. Bøtte er en god ide, men den kan fort blåse vekk og lage slitasje i gelcoat. Forøvrig en drømmebåt du har der (",) Takk, er veldig glad i den lille tassen :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.