
Komodo
Er det egentlig noe smart å ta av hele stevnlageret da? Da følger jo hylserøret med, og det er jo gjerne opplagret inne i båten i tillegg til at pakkboks osv. sitter i enden av røret. Jeg ville tatt av roret, ut med aksel, og så trekt ut cutlesslageret med et spesielt uttrekkerverktøy, deretter presset inn et nytt lager. Da slipper man å røre stevnlageret med tetning mot skroget og hele den sulamitten der.
Lagt til:
Sjekk ut denne tråden hvor jeg hjalp forumets glade gutt @VegJoh med en reparasjonsjobb ved lekkasje. Da måtte vi ha ut stevnlager og hylserør, og byttet selvsagt cutlesslager i samme slengen. Fordel å slippe å demontere stevnlager og hylserør tenker jeg. Tror uansett ikke du klarer det uten å ha ut aksel og ror.
Lagt til 2:
Glemte en ting. Når du fjerner roret og trekker ut akselen, så slipper du å ta av propellen også. Du trekker bare ut akselen med propellen på.