Jump to content

Edit History

Kanalkapteinen

Kanalkapteinen

volvo_penta_ skrev 9 minutter siden:

Betyr det at det skulle være mulig å ettermontere løsningen på 41 motoren?

Tydeligvis at Volvo hadde problemer med høyt veivhus trykk også på 44 motoren, siden det var behov for å innstalere egen olje separator.

Holder på å se etter løsning for catch tank eller liknende på min 41 motor, da den også kaster ut olje ved høye turtall.

Jeg sliter med akkurat det samme på min 41a som er ombygget fra veivhusventilasjonfilter til løsningen fra b-motoren med ånding rett til luftfilteret. En fin oljedusj bak på motoren ved høyt turtall over tid. Tror jeg lager meg en catchtank og sender dampen inn i filteret. 
I løpet av sesongen er det gått ca en liter olje på dette, og mistenker/håper det kommer fra veivhusventilasjonen. 
Bildet er tatt ned mot svinghjulet hvor noe av denne olja samler seg.

CC193DE6-3838-4D71-A158-FA4A71CF9451.jpeg

Kanalkapteinen

Kanalkapteinen

volvo_penta_ skrev 3 minutter siden:

Betyr det at det skulle være mulig å ettermontere løsningen på 41 motoren?

Tydeligvis at Volvo hadde problemer med høyt veivhus trykk også på 44 motoren, siden det var behov for å innstalere egen olje separator.

Holder på å se etter løsning for catch tank eller liknende på min 41 motor, da den også kaster ut olje ved høye turtall.

Jeg sliter med akkurat det samme på min 41a som er ombygget fra veivhusventilasjon filter til løsningen fra b-motoren med ånding rett til luftfilteret. En fin oljedusj bak på motoren ved høyt turtall over tid. Tror jeg lager meg en catchtank og sender dampen inn i filteret. 
I løpet av sesongen er det gått ca en liter olje på dette, og mistenker/håper det kommer fra veivhusventilasjonen. 

CC193DE6-3838-4D71-A158-FA4A71CF9451.jpeg

• Create New...