Jump to content

Edit History

Kanalkapteinen

Kanalkapteinen

Kaffelars skrev 23 minutter siden:

Hvordan ser luftfilter, innsug og intercooler ut ?

Er jo noe olje i luftfilteret, skal sjekke intercooler når jeg går i gang med rens av motorrommet. 
Tenker også å sjekke om det er lekkasje rundt røret for smøring av ventilstyring, ta en ventiljustering etc.

Motoren går som ei kule, jevn og fin temperatur uansett belastning, ryker lite til 41a å være, oljetrykk er bra og stabilt, meget lettstarta og fint dieselforbruk. Hadde det ikke vært for denne oljespyttinga pluss en «bankelyd» som har kommet i løpet av sesongen, hadde jeg vært helt ubekymra (tanken om revne sylindre er selvsagt tenkt). Har kjørt ca 150 timer i år med motoren slik, uten noen problemer. 
Starta sesongen (og eierskapet) med at slange for veivhusventilasjon bretta seg og motoren blåste olje ut av sugerør for oljeskift. Kan lese mer om det her.

Her er lyd av motoren:

@JePeKj beklager for at jeg blander inn dette i tråden din! Gi meg en PM hvis du vil jeg skal fjerne det?

Kanalkapteinen

Kanalkapteinen

Kaffelars skrev 10 minutter siden:

Hvordan ser luftfilter, innsug og intercooler ut ?

Er jo noe olje i luftfilteret, skal sjekke intercooler når jeg går i gang med rens av motorrommet. 
Tenker også å sjekke om det er lekkasje rundt røret for smøring av ventilstyring, ta en ventiljustering etc.

Motoren går som ei kule, jevn og fin temperatur uansett belastning, ryker lite til 41a å være, oljetrykk er bra og stabilt, meget lettstarta og fint dieselforbruk. Hadde det ikke vært for denne oljespyttinga pluss en «bankelyd» som har kommet i løpet av sesongen, hadde jeg vært helt ubekymra. Har kjørt ca 150 timer i år med motoren slik, uten noen problemer. 
Starta sesongen (og eierskapet) med at slange for veivhusventilasjon bretta seg og motoren blåste olje ut av sugerør for oljeskift. Kan lese mer om det her.

Her er lyd av motoren:

@JePeKj beklager for at jeg blander inn dette i tråden din! Gi meg en PM hvis du vil jeg skal fjerne det?

• Create New...