Jump to content

Edit History

Roffa

Roffa

JePeKj skrev On 29.10.2020 at 21.37:

Her er bilder av catchtanken/oljeutskiller. 
men liten slange i bunn som fører olje tilbake i bunnpanne. 
Legger ved et bilde av inside filterhus. Ingen tilkobling klargjort for veivhusventilasjon i allefall. 

CBA4961B-BD12-4962-9434-F1000F3C16DD.jpeg

Min 2000modell KAD44 EDC er helt lik denne og jeg er ganske sikker på at det originalt slik.

Jeg har vurdert å sette på et filter på enden av lufteslangen for å slippe unna litt av oljedamp/lukt i motorrommet.

Jeg synes det er rart at luftingen går rett ut i motorrommet, men er også litt usikker på om å sette på et filter vil øke trykket i motor. Det er sikkert en grunn til at Volvo har gjordet på denne måten??
Hva tenker dere om ettermontering av filter?

Roffa

Roffa

JePeKj skrev On 29.10.2020 at 21.37:

Her er bilder av catchtanken/oljeutskiller. 
men liten slange i bunn som fører olje tilbake i bunnpanne. 
Legger ved et bilde av inside filterhus. Ingen tilkobling klargjort for veivhusventilasjon i allefall. 

CBA4961B-BD12-4962-9434-F1000F3C16DD.jpeg

Min KAD44 EDC er helt lik denne og jeg er ganske sikker på at det originalt slik.

Jeg har vurdert å sette på et filter på enden av lufteslangen for å slippe unna litt av oljedamp/lukt i motorrommet.

Jeg synes det er rart at luftingen går rett ut i motorrommet, men er også litt usikker på om å sette på et filter vil øke trykket i motor. Det er sikkert en grunn til at Volvo har gjordet på denne måten??
Hva tenker dere om ettermontering av filter?

• Create New...