frustrert1 Startet 29.Oktober.2020 Link til dette innlegget Startet 29.Oktober.2020 Heisann, jeg sliter skikkelig med og finne ut hva som er galt med motoren, jeg har skiftet plugger og drivstoffilter men det er fortsatt ikke noe tenning, har skiftet bensin og tømt forgasseren. Jeg er skikkelig frustrert om dagen og har ikke råd til og sette den på verksted, problemet er at motoren plutselig stoppet. Takker for svar på forhånd. Sitér dette innlegget Link to post
Førstefender Svart 29.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2020 Ta ut plugger, er de våte? Hvis ja, da kommer det bensin til. Ta ut plugger, sørg for at de får jord via godset på blokka, dra i snora og se om du får gnist. Får du ikke gnist, kan det være flere ting, nødstoppknapp (er en gjenganger), selve tenningsmodulen osv.. Får den ikke bensin, må du sjekke bensinsystemet fra tank og forgasser. Sitér dette innlegget Link to post
frustrert1 Svart 29.Oktober.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2020 HAr ikke snor men el start og den får bensin men skal sjekke enda mer i dag og da skal pluggene ut og de får jo gnist. Sitér dette innlegget Link to post
HiWard Svart 29.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2020 frustrert1 skrev 2 minutter siden: HAr ikke snor men el start og den får bensin men skal sjekke enda mer i dag og da skal pluggene ut og de får jo gnist. Som Førstefender sier, SE at du får gnist. En annen mulighet til at du ikke får det, kan være ledningene til tennpluggene. Sitér dette innlegget Volvo Penta 5.7GXi-HF bensinmotor med DP-SM drev Link to post
frustrert1 Svart 29.Oktober.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2020 Da skal jeg sjekke det og jeg takker for svar. Sitér dette innlegget Link to post
Førstefender Svart 29.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2020 10 minutes ago, frustrert1 said: HAr ikke snor men el start og den får bensin men skal sjekke enda mer i dag og da skal pluggene ut og de får jo gnist. Hvordan vet du de får gnist? Sitér dette innlegget Link to post
frustrert1 Svart 29.Oktober.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2020 HAr testet at pluggene har gnist Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 29.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2020 Har du gnist og bensin skal den starte. Starter den ikke likevel, har du kanskje dårlig kompresjon. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
nomen Svart 29.Oktober.2020 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2020 Eller, siden det er 4 takter, kan registerreima ha røket/hoppet over slik at ventilene ikke åpner og lukker slik de skal. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.