Jump to content

Slakk Gimbal Steering Lever Arm Bravo 3

Swingswong

Recommended Posts

• 2 år senere...

Slarken er mest sannsynlig forårsaket av korrosjon på både armen og styrebolten. Ofte er det slark i gimball ring og hvis det er kommet så langt.
Komplett sett for reparasjon er å få kjøpt på aliexpress, med styrebolt i rustfritt stål. Den originale ruster. Enten må motor ut/ frem eller alternativt kjøpe et access kit der du borrer hull i transom platen for tilgang, som plugges etterpå.

https://a.aliexpress.com/_m04YMI2

Det gjorde jeg. Demonterte alt. Byttet pakninger og skrudde til med rett moment. Ikke noe slark mer. 
Servosylinderen her vil kunne lure deg til å tro at det er slakk også. Jeg har ny servosylinder med bolt som er ca 100mikron større enn den orginale. Det gir minimalt med slark. Kun ventilen i servosylinderen som flytter seg hos meg når man drar i drevet.

svendis skrev for 17 timer siden:

Slarken er mest sannsynlig forårsaket av korrosjon på både armen og styrebolten. Ofte er det slark i gimball ring og hvis det er kommet så langt.
Komplett sett for reparasjon er å få kjøpt på aliexpress, med styrebolt i rustfritt stål. Den originale ruster. Enten må motor ut/ frem eller alternativt kjøpe et access kit der du borrer hull i transom platen for tilgang, som plugges etterpå.

https://a.aliexpress.com/_m04YMI2

Har du gjort dette @svendis? Kjøpte du access kit fra aliexpress også? Hvis jeg får lov å kuppe tråden litt..

Jeg har montert styrebolt kit uten armen fra ali på min, og hjulpet andre å montere samme. Funket helt topp i mange år det nå. Hadde transom av på min ifm motor overhaling.

Har ikke vært borti styrearmen fra ali. Av access kit har jeg vært borti den typen der man kutter ut en åpning bak der som klistremerket er originalt. Det ble kjøpt på ebay tror jeg. Syrefast lokk med pakning og skruer i settet som monteres etterpå. Finnes et originalt kit der man borer et hull bak og ett på hver side, der er det med plugger, gjengetapp og hullsag mener jeg.

Er med en mal på lokk kitet, kjørner og borer masse små hull langs merkingen, slår inn biten, filer utskjæringen etterpå. Blir helt OK.

Vil nevne at det er en risiko for at det er mye tæring der simmerringen skal sitte. Er det for mye tæring til at tetningen sitter godt har man et problem. Har vært borti å da sette den med epoksy rundt da den ikke satt særlig godt. Har holdt fint i en del år hittil det og.

IMG_7441.jpeg.8d1daffdd0dc006cd4ac1a1c347d5223.jpegIMG_7466.jpeg.8eb27396042b2e57b95ddd208adef911.jpeg

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...