Jump to content

Slakk Gimbal Steering Lever Arm Bravo 3


Swingswong

Recommended Posts

Jeg tror du bør gjøre noe med det for det er vel en del vibrasjoner å belastninger på den armen å når det først er kommet slark så øker den raskt videre. Hvordan du reparerer dette er jeg litt usikker på men du kan kanskje følge den prosedyren som gjelder der det lekker inn med den samme armen 

Link to post
  • 2 år senere...

Slarken er mest sannsynlig forårsaket av korrosjon på både armen og styrebolten. Ofte er det slark i gimball ring og hvis det er kommet så langt.
Komplett sett for reparasjon er å få kjøpt på aliexpress, med styrebolt i rustfritt stål. Den originale ruster. Enten må motor ut/ frem eller alternativt kjøpe et access kit der du borrer hull i transom platen for tilgang, som plugges etterpå.

 

https://a.aliexpress.com/_m04YMI2


 

Link to post

Det gjorde jeg. Demonterte alt. Byttet pakninger og skrudde til med rett moment. Ikke noe slark mer. 
Servosylinderen her vil kunne lure deg til å tro at det er slakk også. Jeg har ny servosylinder med bolt som er ca 100mikron større enn den orginale. Det gir minimalt med slark. Kun ventilen i servosylinderen som flytter seg hos meg når man drar i drevet.

Link to post
svendis skrev for 17 timer siden:

Slarken er mest sannsynlig forårsaket av korrosjon på både armen og styrebolten. Ofte er det slark i gimball ring og hvis det er kommet så langt.
Komplett sett for reparasjon er å få kjøpt på aliexpress, med styrebolt i rustfritt stål. Den originale ruster. Enten må motor ut/ frem eller alternativt kjøpe et access kit der du borrer hull i transom platen for tilgang, som plugges etterpå.

 

https://a.aliexpress.com/_m04YMI2


 

Har du gjort dette @svendis? Kjøpte du access kit fra aliexpress også? Hvis jeg får lov å kuppe tråden litt..

Link to post

Jeg har montert styrebolt kit uten armen fra ali på min, og hjulpet andre å montere samme. Funket helt topp i mange år det nå. Hadde transom av på min ifm motor overhaling.

Har ikke vært borti styrearmen fra ali. Av access kit har jeg vært borti den typen der man kutter ut en åpning bak der som klistremerket er originalt. Det ble kjøpt på ebay tror jeg. Syrefast lokk med pakning og skruer i settet som monteres etterpå. Finnes et originalt kit der man borer et hull bak og ett på hver side, der er det med plugger, gjengetapp og hullsag mener jeg.


Er med en mal på lokk kitet, kjørner og borer masse små hull langs merkingen, slår inn biten, filer utskjæringen etterpå. Blir helt OK.

Vil nevne at det er en risiko for at det er mye tæring der simmerringen skal sitte. Er det for mye tæring til at tetningen sitter godt har man et problem. Har vært borti å da sette den med epoksy rundt da den ikke satt særlig godt. Har holdt fint i en del år hittil det og.

IMG_7441.jpeg.8d1daffdd0dc006cd4ac1a1c347d5223.jpegIMG_7466.jpeg.8eb27396042b2e57b95ddd208adef911.jpeg

Link to post

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn


×
×
  • Create New...