Timmeeh Startet 1.November.2020 Link til dette innlegget Startet 1.November.2020 Hei, min 17 mod yamaha f40 ble ikke varm her om dagen. Plukka ut termostaten og fant en del blåskjell inni, så den var sikkert låst i åpen stilling. Fjernet og montert alt ok. Er det noe man kan kjøre gjennom for å stake opp, evt systemrens? Det må være mer da kontrollstrålen må stakes opp med nylon iblandt. Kjøre systemrens i stor balje og la stå over natta? Er også på tide med et regreimbytte da den har rundet 1000 timer, er det selvstramming på disse? Andre yamahaer har hatt et strammehjul men, fant ikke noe på denne? Tenkte den skulle få holde til våren da reima ser fin ut og den har meget mye tomgabgsskjøring av de 1000 timene. Sitér dette innlegget Link to post
jerognal Svart 2.November.2020 Link til dette innlegget Svart 2.November.2020 (redigert) Termostat er nesten servicepunkt på yamaha. Heldigvis låser de seg i åpen stilling som oftest. Husk å smøre boltene til termostathus med alupasta så de ikke eirer fast. Da knekker de garantert. Regreim er hvert 5. år men de holder MYE lengre. Er det reim så er det et strammehjul under svinghjulet.... Skiftet på min etter 7 år og reima var like fin.... Redigert 2.November.2020 av jerognal (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Timmeeh Svart 4.November.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.November.2020 jerognal skrev On 2.11.2020 at 8.13: Termostat er nesten servicepunkt på yamaha. Heldigvis låser de seg i åpen stilling som oftest. Husk å smøre boltene til termostathus med alupasta så de ikke eirer fast. Da knekker de garantert. Regreim er hvert 5. år men de holder MYE lengre. Er det reim så er det et strammehjul under svinghjulet.... Skiftet på min etter 7 år og reima var like fin.... Ja heldigvis, hehe. Får kjøpe en å ha i reserve. Åja alupasta? Mulig det ligger strammehjul under svinghjulet, kunne ikke se noe i farta da. Trolig fordi det ligger et stort svinghjul over. Men da roer jeg nervene og kjører på i vinter iallefall. Er vel 5 år/1000 timer intervallet er på. Så helt fin ut min også! Var så mange youtube videoer ang regreimbytte osv, men på større motorer. Fant lite om 40 hesteren. Sitér dette innlegget Link to post
Skrotnisse Svart 5.November.2020 Link til dette innlegget Svart 5.November.2020 Sitér dette innlegget Link to post
Skrotnisse Svart 5.November.2020 Link til dette innlegget Svart 5.November.2020 Av og til er termostat litt tett også Sitér dette innlegget Link to post
Timmeeh Svart 5.November.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.November.2020 Hahaha hva i all verden.. bare velstand hos meg tydeligvis Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.