Jump to content

Båtferie 2021 hva tenker folket

btt

Recommended Posts

Må si meg enig med @PiperBill, er været bra, spiller det liten rolle hvor båtturen finner sted.

Slik det ser ut nå, skal en være glad hvis man får dra på turer i egen kommune/fylke.

Man ser jo nå resultatet fra sommeren/høstens " frislipp".

En påstått vaksine skal komme i aril, sett at det stemmer og den faktisk fungerer, kan man jo håpe på at man iløpet av 2021 får kontroll.

Jeg har allerede sommerplanen klar, tur til Bolærene med div. stopp underveis.

Tilbrakte i sommer 4 uker på strekningen Brevik-Lyngør.

Lå på mange nye plasser, og det var flere jeg ikke rakk å besøke. Så her er det mye å ta av?

Eneste begrensningen var været.

Redigert av nomen (see edit history)

Hold kjeft,når du snakker til meg!

Jeg hadde jo en helt fantastisk båtsommer i år, med totalt 13 uker på sjøen fra 25. mai til 16. september - muliggjort med at jeg vel jobbet 95% fra gjemmekontor i båten. To laange turer til Sørlandet ble det ut av det!

Jeg tror vel ikke helt jeg er så heldig neste sommer, men man skal aldri si aldri, terskelen for å få gjemmekontor på jobben er nok uansett varig senket etter i år.

Jeg tror at det beste utgangspunktet mitt for båtferieplanene mine neste år rett og slett bør være å få besøkt så mange nye steder som mulig - pluss selvsagt noen av favorittplassene mine! Per 16.9. har jeg besøkt hele 27 nye steder for meg denne sommeren, det er jeg veldig fornøyd med.

Hvor turen går er blitt mindre viktig, og mest sannsynlig blir det nok Sørlandet igjen. Kanskje med en tur gjennom Telemarkskanalen også? Ingen her på forumet som kunne ha leid ut en båtplass på Notodden under bluesfestivalen? Det ville jo vært en fantastisk tur! Hvis det blir noen festival da...

Men jeg har ikke helt gitt opp planene om å ta den turen jeg hadde planlagt opprinnelig - ned langs svenskekysten og over til Danmark via Læsø, og deretter utforske Danmark litt før en retur som enten vil gå over Skagen og deretter hjemover via Sørlandet, eller kanskje via København og nordover via svenskekysten. Men per i dag tror jeg nesten det er best å planlegge noe slikt til 2022...

Uansett, når man er båteier behøver man egentlig ikke planlegge så mye mer enn å fylle tanken, ta med nok klesskift samt proviant for noen dager og bare kaste loss uten å ha noe spesielt mål. Det finnes ikke noen type ferie som slår det!

2021 båtferien blir forhåpentligvis som sist år og årene før det,  nedover svenskekysten fra midten av mai og hjem før fellesferien. Da er det god plass i alle havner og butikker slik at en kan føle seg ganske trygg for korona i motsetning til her hjemme på Østlandet. Og må vi i karantene som etter ferien i sommer, er det greit. Vi er pensjonister og lever normalt som om vi skulle være i karantene. En båthelg vil nok gå fløyten, men etter 2 md. ferie er det greit.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Flammingokid skrev 22 minutter siden:

Skal gå bra med 2021 og utlandet. Vi rister av oss dette når vaksinen kommer og den kommer våren 2021.

Så optimistisk er ikke jeg. Alt har til nå tatt mye lenger tid enn først antatt, og mer og mer stenger ned. Og selv om vaksineringen starter i april, tar det garantert lang tid før et tilstrekkelig antall mennesker er vaksinerte, så myndighetene slakker på smitteverntiltakene. Åpnes det for normal trafikk mellom landegrensene i 2021, blir jeg svært overrasket.

Redigert av S/Y Emma (see edit history)
S/Y Emma skrev for 18 timer siden:

Åpnes det for normal trafikk mellom landegrensene i 2021, blir jeg svært overrasket.

Jeg vil strekke det til å bli forbannet.

De har allerede vært alt for slepphendte med innreise, og nå blusser det opp igjen.

Samme så vi i mars, hadde man stoppet innreise kanskje bare ett par uker tidligere, kunne utfallet og våren sett helt annerledes ut.

Man må ikke glemme at  menneskers reising skal ha mye av skylden for at vi nå sitter i en pandemi.

Får håpe de har lært nå.

Når det gjelder vaksine, har jeg ikke de helt store forhåpningene, ihvertfall ikke på så kort tid som april 2021.

De som tror på normal sommer i 2021 blir nok skuffet, antgelig de som håper på det i 2022 også.

Norsk reiseliv trenger at vi nordmenn legger igjen penger her neste år også.

Er været bra, finnes det etter mitt syn ingen bedre plass i verden enn Norge!

Redigert av nomen (see edit history)

Hold kjeft,når du snakker til meg!

Det som er litt rart er at i år ble det en mye mere avslappende båtferie. Var enig med admiralen at ,(siden vi ikke kunne drar over grensa), vi tar det som det kommer og senker både forventninger og ambisjoner på hva vi skulle oppleve. Jeg er en såpass forsiktig type at jeg blir ofte stresset når vi er i ukjent farvann. Det hender admiralen foreslår turer som jeg nesten ikke tør men i år slapp jeg det. Vi var mye i lokalområde Hvaler og nesten bare på kjente steder. Det var faktisk veldig allright for min del ;-)

And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...