ko-stens
Tyggen skrev On 30.3.2021 at 23.04:Jeg syns det ser veldig bra ut jeg, skjønner ikke helt hva du mener med "Det ble uhorvelig langt fra pent".
Ikke bra finish, tenker jeg. Men resten av båten er ikke så pen den heller!
Og nå er jeg (kanskje) helt ferdig! Laget meg en brakett som ser ut til å passe. Kunne ikke lage maken til originalen, for den ville ikke passet. Da måtte jeg fjernet bærehåndtaket med gasshåndtaket. Siden jeg skal prøve kun med styring, må det jo sitte der.
Fant en tilhengerlåsekasse fra Biltema og kappet ut passende stor bit. Den er på ca 3 mm tykkelse. Måtte ha fast i skrustikke og dælje på med gummihammer og stålhammer for å få bøyd biten slik jeg ville. Gjorde litt finisharbeid for å få den passe til motoren. Prøvde å sveise på en liten trekant for å forsterke, men det ble bare noe rart. Biltema sveiseapparat er vondt å drive med. Så lakkerte jeg den rød, siden jeg i farta ikke fant svart lakk...
Styringen ser ut til å fungere ganske bra, men jeg kunne nok tenkt meg litt mer enn èn hel runde hver vei på rattet. Det går en kvart runde til, men da bryter jeg på braketten, og lenkearmen går oppi bærehåndtaket under gasshendelen. Umulig å få til noe bedre med mine evner. Men en til en og en kvart omdreining går vel det og. Det går ellers fint å vippe opp motoren.
Det blir jo litt knotete å ta av og på motoren, i og med at jeg må skru av den store mutteren på rørgjennomgangen på motoren, pluss skru av lenkearmen fra styrekabelen, men det går det og. Liker ikke å ha båten stående i hagen med motoren på.
Håper det blir sterkt nok da. Det virker solid, men får se når jeg en eller annen gang får testet ut styringen på vann!
Liten filmsnutt om hvordan det funker: https://www.youtube.com/watch?v=JHrI5KDqnEM