Jump to content

Lense Windy 23fc + lekkasje

CLT74

Recommended Posts

Hei, 

Anskaffet et tilsynelatende fint eksemplar fra 88' i høst m KAD 42 og DP 290.

Har dog sett at det kommer en 4-5 liter vann i bilgen pr uke i den tiden jeg har hatt den ute. Ikke regnvann.

Den er på land nå, men finner ingen bunnplugg for å drenere. Pumpene tar jo ikke alt.

1. Hvor kan vannet komme fra....er mange alternativer vil jeg tro- worst/best case:sweat:

2. Har ikke 23fc bunnplugg? Best måte for å få den "tørr"?

Redigert av CLT74 (see edit history)

Kjenner ikke Windy, men spørsmål 2 del 2,

min oppskrift:

Kjøper bleier (libero etc) når det er på salg.

Kjører lensepumper til de suger luft, etter at jeg stopper de fyller jeg kjølen med bleiene med «tisse-siden» ned. Etter en kopp kaffe eller to har de sugd opp resten av vannet og er klar for søppelkassen :-)
Så tørker jeg opp resten med litt tørkepapir...

Vasker gjerne over med litt toalettwipes fra Europris, de inneholder klor og er desinfiserende (dreper bakterier = ingen vond lukt)

finnes sikkert bedre og billigere løsninger, men sånn gjør jeg det :-)

Livet er for kort til å kjøre diesel

Gratulerer med flott båt! Jeg er selv meget fornøyd.

Jeg tror ikke det har vært standard med bunnplugg på denne båten, men det er åpent under durkene i bunn av båten slik at eventuelt vann renner bakover (når båten ligger på vannet). I motorrummet har i hvertfall jeg en lensepumpe. Det siste vannet under motoren må tas med klut eller lignende hvis du ikke har en våtstøvsuger. 

Jeg ville dog vært litt bekymret hvis båten min tok inn vann i de mengdene. Min  båt har kun to gjennomføringer under vannlinjen og det er inntak til toalett (foran under køyen) og utløp fra septik (bak i motorrum. Tror de fleste også ble levert med giver til logg bak på styrbord side i motorrummet. Det kan vel også lekke fra selve toalettet. Jeg kjenner ikke drevet ditt så godt da jeg har mercruiser, men det er vel ikke helt uvanlig å få lekkasje fra drev. Tørk helt tørt og strø litt mel eller lignende på de stedene du mistenker lekkasje og se om det blir  borte.

Redigert av Kallethekid (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...