Jump to content

Edit History

Goodspeed

Goodspeed

Som tittel sier - skal skifte girolje, og har nå båten i vinterhavn et stykke unna bt og lignede og lurte på hvilken type pumpe jeg skal benytte. jeg har både vakuumpumpe og vanlige håndpumpe for oljeskift. I instruksjonsboken står det at rør skal tres ned på en stuss med utvendig mål på 14-15 mm (i der giroljefilteret sitter). Så er er man da avhengig av et rør som går akkurat utpå der, eller kan man bare stikke nedi den tynne slangen fra vakuumpumpe (slik som går normalt gjennom peilepinnerør)?

Noen erfaring? 

Kunne selvsagt bare prøvd, men orker ikke å sette i gang, for så å finne ut at jeg ikke har nødvendig utstyr og så måtte kjøre to timer for å få tak i noe nytt :lol:

Goodspeed

Goodspeed

Som tittel sier - skal skifte girolje, og har nå båten i vinterhavn et stykke unna bt og lignede og lurte på hvilken type pumpe jeg skal benytte. jeg har både vakuumpumpe og vanlige håndpumpe for oljeskift. I instruksjonsboken står det at rør skal tres ned på en stuss med utvendig 14-15 mm (i der giroljefilteret sitter). Så er er man da avhengig av et rør som går akkurat utpå der, eller kan man bare stikke nedi den tynne slangen fra vakuumpumpe (slik som går normalt gjennom peilepinnerør)?

Noen erfaring? 

Kunne selvsagt bare prøvd, men orker ikke å sette i gang, for så å finne ut at jeg ikke har nødvendig utstyr og så måtte kjøre to timer for å få tak i noe nytt :lol:

• Create New...