Kaien40 Startet 3.November.2020 Link til dette innlegget Startet 3.November.2020 (redigert) Brukes det isolerglas, herdet, laminert, tykkelse eller Lexan. eller lexan/glass (skuddsikkert) ? hva skjer dersom en ligger mot fender eller kai dekk med masse båter utenpå. "Glasset" må jo være utrolig sterkt. Bare lurte? Paul Redigert 3.November.2020 av Kaien40 (see edit history) Sitér dette innlegget Lindås sluser og Lindås kai Finsk Stålbåt 57 for m 2x Iveco Aifo 8361 SM 21, Rana 17 m suzuki 25, Draco 25 TC AQAD40B/290dP, Flem 340 m/2x41P, "S/B Embla" 17' stortriss MK II. seilbåt med 4 sengeplasser, 04 Seadoo Sportster 150 m/155hk Rotax, Isy 370 m/Suzuki 4t 9,9hk. Hobby 430 M/Yamaha 30 4t, Rana 13. 71' Fjord Consul 26 m/2xB20, TD70, Mercruser 4,2L180HK Link to post
Gullfisk Svart 3.November.2020 Link til dette innlegget Svart 3.November.2020 Vet ikke hva de bruker, men har sett på noen at det står et fendertegn med kryss over ved vindu. Tror det var en katamaran blandt annet. Båten på bildet er det i tilfelle et stort felt det gjelder, og så vil jeg tro de som legger seg ved siden, kanskje ikke tenker på det...... Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 3.November.2020 Link til dette innlegget Svart 3.November.2020 Kaien40 skrev 1 time siden: Bare lurte? Det gjør jeg også . . Dessuten lurer jeg på hvordan dette blir rent styrkemessig. Det store feltet utgjør jo en stor del av det som skal være båtens bærende struktur. Jeg har syslet litt med fasthetsberegninger og dokumentering for CE-merking. Jeg vet sannelig ike hvordan jeg skulle angrepet dette . . . Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
KDB Svart 3.November.2020 Link til dette innlegget Svart 3.November.2020 Så å si alle produsenter sliter med tette vinduer i overbygg over tid. Tenker hva med disse store vinduene i skroget når tiden går. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 3.November.2020 Link til dette innlegget Svart 3.November.2020 Man er fri til å velge. Jeg er gammeldags og ville ikke valgt panoramavindu 50 cm over vannlinjen. Man kan sikkert skyte på det med Mauser fra fem meters hold uten at det går hull. Men det blir også et jævla hull om vinduet blir sugd ut. Alt som kan lekke, vil lekke, før eller siden. Hvit glassfiber og sotet 'glass' vil uansett ha forskjellig utvidelseskoeffisient. Og så er det et lim/fugemasse som over tid skal kompensere. Vinduet er sikker et eller annet polycarbonat. Sitér dette innlegget Link to post
SamH Svart 3.November.2020 Link til dette innlegget Svart 3.November.2020 Goiot hadde underholdning med løse glass en stund. https://outchasingstars.com/goiot-escape-hatch-failures-on-cruising-catamarans/ Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.