Sturee Startet 3.November.2020 Link til dette innlegget Startet 3.November.2020 Hei! Er ny med drevbåt og fikk nylig denne på land. Når drevet ble tatt av, sto belgen full av vann og drivknuten så ikke spesielt fin ut. Båt og drev var inne til en større reparasjon i vår, og fikk båten levert på sjøen. Ble funnet rester av vann i drevet også, så det var verksted selv som var her og plukket av/hentet drevet. Verkstedet monterte drev med ny belg i våres, så dette ser jeg på som en reklamasjon. Da jeg ikke kan så mye om dette (Enda), lurer jeg på hvor mye som kan ta skade når belgen står med vann? Er det kun drivknuten som må gåes over, eller er sannsynligheten da stor for at jeg har fått sjøvann inn i svinghjulskåpa? Sitér dette innlegget Link to post
Vrod Svart 5.November.2020 Link til dette innlegget Svart 5.November.2020 Hvis det er sjøvann mistenker jeg at belgen ikke er montert riktig da den skal holde tett , du skal ikke få vann inn i svinghjulskåpa da det normalt sitter en simmring rundt akselen. Sitér dette innlegget Nå kommer sommeren? Link to post
Lars Hansen Svart 5.November.2020 Link til dette innlegget Svart 5.November.2020 Jeg hadde på en tidligere båt problemer med vann i belgen på det ene drevet hvert år. Fant til slutt ut at det var sprekk i den delen som du fester belgen i på svinghjulskåpa. (Tror jeg det heter) Ikke så lett å finne før den blir større å båten holder på å synke etter at tetninger/lager til aksel også begynner å lekke... Sitér dette innlegget Link to post
Sjøbliss Svart 5.November.2020 Link til dette innlegget Svart 5.November.2020 Jeg hadde tatt kontakt med forsikringsselskapet for å drøfte med de. Sannsynligvis får verkstedet mulighet til å fikse dette dersom de finner at dette er reklamasjon. Det er mulig du må ha en takstmann inn for å se om det er andre påvirkning som kan ha medført skaden. Saltvann inn på drivknuten er ikke bra for drevet så jeg vill absolutt fått fagfolk til å sjekke over for å sikre at alt er i orden. Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Sturee Svart 9.November.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.November.2020 Takk for god respons! Drevet er hentet av VP verkstedet som hadde jobben på drevet og dette blir tatt på reklamasjon. Jeg kommer til å forvente trykktesting av drev, men litt redd for at de bare pynter på resten, derfor jeg spør for å få litt mer tyngde. Men da tolker jeg det som denne simmeringen normalt sett skal holde tett? Skal jo ikke være vann her, så jeg var litt i tvil om denne tettet godt nok etter noen år i bruk. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.