Jump to content

Kalesjemaker for rens og reperasjon Sarpsborg/Halden

.Olsen

Recommended Posts

Ypperlig, Tistedalen kan jeg stoppe innom på vei til hytta. Tusen takk for tipset.

Apropos, når en tror en har sett mye av ett fylke eller en by og så kommer til ett sånt sted. Jeg blir helt fascinert. Flotte og erverdige villastrøk, elva og sluser, kanaler, restene etter gammel industri, mye ( i mine øyne) flotte industrielle bygg, gammelt og slitt sentrum, forfall, nybygg alt om hverandre. Kontraster og pussigheter. Har kjørt flere turer gjennom der bare for å nyte, nye overraskelser hver gang. En perle av ett sted.:-) Og all historien, Norges industrielle vugge. Det stedet i Norge hvor den moderne industrien etablerte seg, lenge før andre steder. 

Kanskje eneste stedet i Norge vi har kunne hatt minst fire generasjoner industriarbeidere før den tiden var over?

Halden har noe av samme sjarmen men blir nok sikkert "strøkent" om ikke mange år.

Nok reklame for Tistedalen ;-)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...