Jump to content

Edit History

andersb

andersb

Hva sier statistikk og data om edru folk i båt og fart, hvor mange ulykker i år skyltes at farten var 50 knop+, og ene og alene farten som utløsende faktor. 0 ulykker knyttet til fart 2020! og det er jo med en haug ferske folk i båt som ikke aner hva de gjør. Vi har også den raskeste fritidsbåtparken noen sinne per 2020. 

Statistikken i år sier jo at der er farlig å være på brygger og langs vann. Vi har hatt langt over snittet med ikke bare ulykker, men dødsulykker her. 

Jeg har vært innleid som instruktør ved flere anledninger tidligere men det er vesentlig mer penger i andre ting for min del. Vil anbefale å ta kurs med RS/PVN om man er interessert og vil prøve seg for å se hvordan ting er, nye ribben er stor og solid og veldig lite skummelt. 

Forstår ikke hvorfor du føler 4 meters fall analogien din er relevant. Du dauer ikke av å edru falle i vannet i 50 knop, ei heller 60.

ref avstand fra land og mye av kysten vår, , fartsgrenser der er jo bare tullete, du kan jo bokstavelig talt holde full uendelig lenge, uten å se noen andre utpå. Er det noe statistikk som tilsier at det er ett problem? er det noe talldata/info å støtte seg på som sier det er ett problem? Nei, det er oppkonstruert tenkt scenario basert på følelser. 

No wake zones støtter jeg dog, folk gir jo lett totalt faen i 5 knop soner, jeg blir jo blåst forbi når jeg ligger i 5, 10 av 10 tilfeller. Men man kan ikke ha no wake overalt, må være fordi det er en brygge eller andre praktiske hensyn veldig nære som tilsier det. 

andersb

andersb

Hva sier statistikk og data om edru folk i båt og fart, hvor mange ulykker i år skyltes at farten var 50 knop+, og ene og alene farten som utløsende faktor. 0 ulykker knyttet til fart 2020! og det er jo med en haug ferske folk i båt som ikke aner hva de gjør. 

Statistikken i år sier jo at der er farlig å være på brygger og langs vann. Vi har hatt langt over snittet med ikke bare ulykker, men dødsulykker her. 

Jeg har vært innleid som instruktør ved flere anledninger tidligere men det er vesentlig mer penger i andre ting for min del. Vil anbefale å ta kurs med RS/PVN om man er interessert og vil prøve seg for å se hvordan ting er, nye ribben er stor og solid.

Forstår ikke hvorfor du føler 4 meters fall analogien din er relevant. Du dauer ikke av å edru falle i vannet i 50 knop, ei heller 60.

• Create New...