Karlsenkystfiske Startet 6.November.2020 Link til dette innlegget Startet 6.November.2020 Har en Mitsubishi 4D31 jeg ønsker og overhale, og er i den forbindelse på jakt etter en verksted manual. Mitsubishi Europe vil ha 200 euro for papirversjonen, mens et raskt google søk leder meg til epcatalogs som "bare" vil ha 49 euro for PDF versjonen. Men syntes det var vanskelig å anslå om butikken er legit eller scam! Sitér dette innlegget Link to post
Atrox Svart 6.November.2020 Link til dette innlegget Svart 6.November.2020 Jeg hadde aldri lasta ned en PDF uten at jeg visste at det var fra en sikker kilde - de 49 euroene kan fort bli dyre om den fila er infisert med noe grums... (kjør den i tilfelle opp i en form for Sandbox eller Live-variant av Linux så ikke du infiserer pcen din). Sitér dette innlegget Link to post
Karlsenkystfiske Svart 6.November.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.November.2020 Kan virkelig en PDF fil gjøre så stor skade? Må innrømme at jeg har hatt en temmelig lav terskel for å laste ned og åpne PDF filer siste 20 år :) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 6.November.2020 Link til dette innlegget Svart 6.November.2020 har vært mange sikkerhetshull i adobe produktene, men kjører du oppdaterte versjoner av adobe + flash samt har oppdatert windows så burde det hjelpe på https://www.howtogeek.com/161461/htg-explains-why-does-chrome-say-pdf-files-can-harm-your-computer/ Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Hedwig Svart 7.November.2020 Link til dette innlegget Svart 7.November.2020 Atrox skrev for 23 timer siden: Jeg hadde aldri lasta ned en PDF uten at jeg visste at det var fra en sikker kilde - de 49 euroene kan fort bli dyre om den fila er infisert med noe grums... (kjør den i tilfelle opp i en form for Sandbox eller Live-variant av Linux så ikke du infiserer pcen din). Godt poeng, eller en form for VM i Windows. Når det er sagt tipper jeg at dersom man betaler 500 kr for en PDF som i utgangspunktet fulgte gratis med motoren er svindelen allerede gjennomført.... Tviler på at de vil infisere filen med noe. Sitér dette innlegget Link to post
Mizar Svart 7.November.2020 Link til dette innlegget Svart 7.November.2020 Atrox skrev On 6.11.2020 at 10.40: Jeg hadde aldri lasta ned en PDF uten at jeg visste at det var fra en sikker kilde - de 49 euroene kan fort bli dyre om den fila er infisert med noe grums... Du kan i hvertfall være rimelig sikker på at pdf lesingen din blir logget og meldt til Adobe hvis du bruker deres gratis pdf-leser, hvilke sider du åpner og hvor lenge du ser på hver side. Om du vil kalle det grums eller ikke, er valgfritt. Sitér dette innlegget Makthavere som velger propaganda som metode tar skjebnesvangre valg. De hisser opp mennesker. De appellerer til deres instinkter, ikke fornuften. (-Hans Rustad-) Link to post
Hedwig Svart 7.November.2020 Link til dette innlegget Svart 7.November.2020 @Real istFor lengre pdf filer bruker kan Drawboard anbefales. På Windows Surface er det en ganske uslåelig kombinasjon. Ellers fungerer Chrome egentlig fint som PDF leser. Hva vil du anbefale? Sitér dette innlegget Link to post
Mizar Svart 8.November.2020 Link til dette innlegget Svart 8.November.2020 Havelle skrev for 18 timer siden: Hva vil du anbefale? Jeg bruker FireFox her. Sitér dette innlegget Makthavere som velger propaganda som metode tar skjebnesvangre valg. De hisser opp mennesker. De appellerer til deres instinkter, ikke fornuften. (-Hans Rustad-) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.