Jan Øivind Startet 8.November.2020 Link til dette innlegget Startet 8.November.2020 (redigert) Hei, er det noen her inne som sitter på teknisk informasjon og salgs konfigurasjoner av seilbåten Bavaria 38 som bare ble produsert i -99. tenker da på ståhøyde inne i båten, og hvilken type kjøl og rigg som var på, og om det var forskjellige valg der. Om det er noen som har denne type båt så kom gjerne med litt info om hvordan den føles under seil og motorgange, samt hvordan plassen generelt oppleves i båt og cockpit. Regner med den er ganske lik B38H som ble produsert -97 ut-98? På bilde jeg har lagt ved kan dere se jeg har funnet noe info om den, men er fortsatt usikker på om båten jeg tenker på å kjøpe faktisk er den modellen, da den her en finnekjøl med bulb og illustrasjons bildene ikke viser det, heller ikke oppgitt i den infoen jeg her funnet. Draft og bredde stemmer heller ikke helt overens med finn annonsen, men regner med dette er fra selger som har rundet av eller noe Takknemlig for alle svar og tilbakemeldinger :) Redigert 8.November.2020 av Jan Øivind (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars Hansen Svart 8.November.2020 Link til dette innlegget Svart 8.November.2020 38 Holiday ble laget fra 98-2000, jeg solgte 2000-modell i år. Seiler bra, men som de fleste andre Bavariaer ganske logirige ved for stor krenging. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 8.November.2020 Link til dette innlegget Svart 8.November.2020 larshans1 skrev for 5 timer siden: 38 Holiday ble laget fra 98-2000, jeg solgte 2000-modell i år. Seiler bra, men som de fleste andre Bavariaer ganske logirige ved for stor krenging. Ja, hvilke moderne turseilbåter er ikke det. Sitér dette innlegget Link to post
Lars Hansen Svart 8.November.2020 Link til dette innlegget Svart 8.November.2020 De fleste er nok det ja, spesielt om det blir grunn kjøl og grunt ror... Sitér dette innlegget Link to post
Sjøstein Svart 9.November.2020 Link til dette innlegget Svart 9.November.2020 (redigert) Hei, kjenner ikke båttypen spesielt, men ser det er en serie You Tube-videoer av et engelsk par som seiler en tilsvarende båt i Middelhavet. Står riktig nok 2000-modell, men den ligner veldig på modellen du etterspør (den ser forskjellig ut fra både 38 Holyday og den 38 AC som ble produsert til 2004). Kanalen heter "Sailing on the Breeze" og de har en episode med gjennomgang av båten: https://www.youtube.com/watch?v=pEw-6FJWR6E Redigert 9.November.2020 av Sjøstein (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars Hansen Svart 9.November.2020 Link til dette innlegget Svart 9.November.2020 Nå har ikke jeg gransket videoen veldig, men det der ser for meg ut som en ordinær 1998-2000 38 Holiday. Bortsett fra hjemmelaget cockpitbord og feste til TV'n nede. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøstein Svart 9.November.2020 Link til dette innlegget Svart 9.November.2020 Sikkert riktig, jeg trodde Holiday hadde grønn stripe men det er vel kanskje de før 1998 som hadde det. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.