Jutta Startet 8.November.2020 Link til dette innlegget Startet 8.November.2020 Har problemer med dieselforsyning. Mistenker lekasje i vannutskilleren som ser moden ut for utskiftning. Denne er av typen volvopenta (tror racor har en identisk). Den har glasskuppel, åpning på toppen (med t-håndtak) og er enkel å betjene, men også svindyr (ca 4000kr ny). Vurderer derfor å kjøpe en billigere. Den jeg har har 227 liter/t kapasitet. Trenger jeg dette med min motor (tamd31p 150 hk)? Hvor mye er minimum på denne motoren? Båt er Nimbus 27 Coupe. Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 8.November.2020 Link til dette innlegget Svart 8.November.2020 Hva med å finne hvor det evt. Lekker? Det er jo ikke så mange feilkildene på dette filteret, stort sett en pakning oppe ved lokket og en nede ved bollen. Sjekk de, evt. slangetilkoblingene. Om du ike finner noe der, bør du koble utenom filteret og se om problemet blir borte da. Det filteret du har der, er jo noe av det beste du kan ha, da bør du ihvertfall være 100% sikker på at det er det som er feil før du erstatter det. Har forøvrig aldri vært borte i problemer med utstyr som har dette filteret, og jeg har vært borte i noen hundre av de. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Jutta Svart 8.November.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.November.2020 Joda. Har kjøpt den nedre pakningen og skruer og planen var å fikse filteret jeg har. Når jeg tok filteret ut i dag så jeg imidlertid at det var en del rust rundt slangetilkoblingene, og tenkte da at det kanskje var på tide å bytte likevel. Slanger ser ok ut, filtre er ikke spesielt skitne, motor har fungert bra (herunder jevn og fin gange, fullt turtall osv) mellom to motorstopp. Etter sist stopp var det lite diesel igjen i vannutskiller (bare halvt opp i glassbollen), og det så ut som det var noe diesel i kjølsvinet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.