dude
Profondo skrev for 3 timer siden:du vet ikke hva det har kostet deg før du har solgt den. Kanskje dette blir den billigste du noen gang har hatt. Men hva er egentlig problemet, har han du representerer blitt muggen på deg eller hva er greia?
Der stod litt før jeg klippet. mest en slags konklusjon. de fleste svar står i tidligere innlegg i tråden. At dette kommer opp nå er fordi denne handelen også bestod i noe innbytter, forsikringsoppgjør, og andre jobber. alt dette er ikke ferdig. Så det kunne tenkes å bake inn dette med motoren om forholdene likevel reguleres om nå med de andre tingene. Jeg har altså spurt her om råd. ikke konkludert med at selger skal løpe til kassa øyeblikkelig. Om din mening er at det ikke skal gies mer avslag, eier du den meninga, og den taes til etterretning. Så langt spenner meningene her fra null mer avslag, til 40% avslag. med et snitt på kanskje litt mer enn det som ble gitt. Dette vil bli fremlagt for selger til vurdering. noe er allerede meddelt. Har opplyst om at det diskuteres i "sosiale media" og at alle innlegg vil bli informert om. Man ville uansett garantert ikke kunne lese om utfallet her i rettstidende, slik at nå fikk alle mulighet til å lese eller delta.
A man ikke vet hva den har kostet før man har solgt den er vel en sannhet med modifikasjoner. Den har kostet akkurat det man har betalt for den. Minner meg om en i familien som kjøpte en bil der tilsvarende modeller hadde tapt seg 700k i tidsrommet siden kjøpet. Han mente at dette ikke gjaldt for hans siden han ennå ikke hadde solgt den. Han hadde ikke tapt noe, han betalte det han mente den var verdt da han kjøpte den. De andre som hadde make bil fikk svare for seg sjøl. Dette er bare fillesummer sett opp mot både det og annet, men det lages jo tråder om hvor folk kan kjøpe diesel noen tiøringer, eller kroner billigere på forum, så hvorfor ikke dette tenker jeg. Dessuten er det høst og båtfolket er jevnt over glade for å holde på med mer eller mindre viktige båtrelaterte spørsmål foran tastaturet
Han jeg representerer er slett ikke muggen nei. faktisk i såfall mest muggen over at alt i denne handelen ikke er blitt løst og fullendt ennå, og ser nok ikke for seg at noe vil snu til hans fordel på noen måte. Forsinkelsen nå er i sin helhet kun og alene forhandlerens skyld. hadde dette vært en closed case, hadde jeg ikke gidda å ta det opp engang. Nå kan jeg si at det ble oppdaget, og løst ved at forhandleren, meg, og et bredt utvalg båtfolk har kommet til en konklusjon, og han vil uansett utfall applaudere at noe ble gjort. Så vil jeg ha ryggen klar senere, med integriteten i behold :-)