Jump to content

Tørrdrakt til seiling

Ytterstad

Recommended Posts

Er på utkikk etter en tørrdrakt til offshore seiling, det vil si en tørrdrakt seiling i Nord-Norge utenom sesongen.  Noen gode tips? 

Designet til  Musto HPX  virker gammeldags med første øyekast. Dette gjelder både utforming, funksjonalitet og fargevalg.  Ursuit Sea Horse er en serie jeg synes ser veldig bra ut! Jeg har hatt Ursuit tørrdrakt til dykking i over 10 år og kjenner kvaliteten deres.  Og ikke minst den er mulig å få med glidelås i skrittet fra fabrikk for å gjøre tissepausen lettere. 

Noen som har noen andre gode alternativer? 

Jeg er også på utkikk etter en tørrdrakt til henne med glidelås over baken  for å gjøre hennes dobesøk så enkelt som mulig. Denne type glidelås er ikke så uvanlig på tørrdrakter som er ment for kajakk.  Se bilde under. 

nrs-crux-womens-tizip-master-seal-l.jpg

Hulda skrev 3 minutter siden:

Hulda bruker overlevelsesdrakter med gummistøvler fra HH brukt til offshore helitransport. Gå på do før du tar på drakta. 

Har brukt HH overlevingsdrakt på helikoptertransport i Nordsjøen og tilsvarende drakter på div sikkerhetskurs ol. opp gjennom årene.

Komforten og funksjonalitet på disse drakene kan på ingen måte måle seg med en god tørrdrakt.

Jeg klarer ikke å holde meg en hel dag, så glidelås i skrittet er noe som verdsettes høyt! 

Brukte HH overlevingsdrakt fra Nordsjøen vil være førstevalget for en ren evakueringsdrakt, men det er ikke det vi er på jakt etter nå. 

HotNurse_90 skrev 29 minutter siden:

Denne fra typhoon har vi brukt noen år, den fungerer som et greit til både padling og og seiling. Den er nok bedre til seiling enn padling. Litt usikker på hvilken membran det er, men vi opplever den som vanntett men pustende. 

https://www.westsystem.no/p/18895/typhoon-ps330-extreme-toerrdrakt

Dette var et veldig interessant alternativ til en hyggelig pris.  :thumbsup:

Tor Arild skrev 59 minutter siden:

Kokatat sine tørrdrakter med fire lag må vel være en aktør. Laget for å skrubbe mot fjell uten å gå gjennom. 

Med passende lag med ull under, så bør det ta en god stund før hypotermi setter inn selv i havet. 

Skal ee nærmere på disse. :thumbsup:

Bjørkski skrev for 2 timer siden:

Jeg har en Musto tørdrakt som jeg har brukt til både seiling og padling de siste 10 år. Helt OK, men jeg har skiftet hals og føtter, som begge er i latex. Jeg ville valgt neopren i hals og håndledd skulle jeg kjøpe ny.

Bør ikke være noe problem å bytte til mansjetter av neopren neste gang de ryker. 

Jeg er helt enig at neopren er å foretrekke på en slik drakt. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...