HiWard Startet 9.November.2020 Link til dette innlegget Startet 9.November.2020 Ok, nå er det lov til å le, men... Med de beste intensjoner demonterte jeg flagget for å vaske det samt flikke litt på flaggstanga. Nå finner jeg ikke ut hvordan man fester flagget til stanga igjen. Kan noen bidra med oppklaring slik at jeg ikke vanærer meg selv og sjøfartsnasjonen Norge samt pådrar meg vreden til havgudene og internett? Sitér dette innlegget Volvo Penta 5.7GXi-HF bensinmotor med DP-SM drev Link to post
Roger jo Svart 9.November.2020 Link til dette innlegget Svart 9.November.2020 Tre tampen ganger gjennom øye også er halv stikk , få flagget helt opp til øye. Stram opp så flagget står stramt og sett fast nede. Samme åssen du knyter bare det kommer høyt opp og er stramt. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
larole Svart 10.November.2020 Link til dette innlegget Svart 10.November.2020 Hva med flaggstikk, når brukes det egentlig? Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 10.November.2020 Link til dette innlegget Svart 10.November.2020 larole skrev 34 minutter siden: Hva med flaggstikk, når brukes det egentlig? Når en heiser opp flagget, vimpler. skjøte to tau. Over alt der det passer inn. En kan bruke dobbelt flaggstikk til å feste flagget oppe i øye på stanga (hvis det vikke glir av ) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Hafrsfjord Svart 10.November.2020 Link til dette innlegget Svart 10.November.2020 HiWard skrev for 17 timer siden: ............. Med de beste intensjoner demonterte jeg flagget for å vaske det samt flikke litt på flaggstanga. Nå finner jeg ikke ut hvordan man fester flagget til stanga igjen. Kan noen bidra med oppklaring ......................... Du skal ikke se bort ifra at det har vert en løkke øverst på flagger ( den korte linestubben ). knytt en NY løkke der og heng den på kroken øverst på stanga. Så er det bare å surre fast (den lange lina) nederst. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 10.November.2020 Link til dette innlegget Svart 10.November.2020 (redigert) Hafrsfjord skrev 1 time siden: løkke øverst på flagger ( den korte linestubben ) Løkke i toppen kan fort bli på "Halv stang" Vad nærmere studie, kan du tre linestubben opp og tilbake i kula? Redigert 10.November.2020 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
HiWard Svart 10.November.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.November.2020 Roger jo skrev 13 minutter siden: Løkke i toppen kan fort bli på "Halv stang" Vad nærmere studie, kan du tre linestubben opp og tilbake i kula? Det kan hende. Det er for øvrig en krok øverst og en ring nederst på flaggstanga, i den grad det har noe å si. Sitér dette innlegget Volvo Penta 5.7GXi-HF bensinmotor med DP-SM drev Link to post
Hafrsfjord Svart 10.November.2020 Link til dette innlegget Svart 10.November.2020 (redigert) Roger jo skrev 19 minutter siden: Løkke i toppen kan fort bli på "Halv stang" .................. Vel.... jeg har to balkongflagg og ett flagg på båten med løkke i toppen. Det har aldri slått meg at jeg flagger på "halv stang" Lagt til: Til og med baatplass-vimpelen har en løkke øverst... Redigert 10.November.2020 av Hafrsfjord (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 10.November.2020 Link til dette innlegget Svart 10.November.2020 (redigert) Det er øye som ser. Redigert 10.November.2020 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Gerhard Svart 10.November.2020 Link til dette innlegget Svart 10.November.2020 larole skrev for 5 timer siden: Hva med flaggstikk, når brukes det egentlig? Flaggstikk brukes når man skal skjøte to tau med forskjellig tykkelse. Den typiske bruken er jo flaggstang, der man har en type tau på stanga og en annen type tau på flagget. Sitér dette innlegget Link to post
HiWard Svart 10.November.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.November.2020 Jeg gikk for følgende: Festet den lengste tampen i kroken øverst, førte den ned gjennom øyet og knyttet den sammen med det kort tampen med en båtmannsknop. Får se om det holder.. Sitér dette innlegget Volvo Penta 5.7GXi-HF bensinmotor med DP-SM drev Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.