Jump to content

Montere flagg på flaggstang

HiWard

Recommended Posts

Ok, nå er det lov til å le, men...

Med de beste intensjoner demonterte jeg flagget for å vaske det samt flikke litt på flaggstanga. Nå finner jeg ikke ut hvordan man fester flagget til stanga igjen. Kan noen bidra med oppklaring slik at jeg ikke vanærer meg selv og sjøfartsnasjonen Norge samt pådrar meg vreden til havgudene og internett?

DF1F5778-2F4E-4427-A20D-194CB31EB7F4.jpeg.c3bdc5707107f61fbe5ef8cb11902959.jpeg

Volvo Penta 5.7GXi-HF bensinmotor med DP-SM drev

HiWard skrev for 17 timer siden:

.............

Med de beste intensjoner demonterte jeg flagget for å vaske det samt flikke litt på flaggstanga. Nå finner jeg ikke ut hvordan man fester flagget til stanga igjen. Kan noen bidra med oppklaring .........................

DF1F5778-2F4E-4427-A20D-194CB31EB7F4.jpeg.c3bdc5707107f61fbe5ef8cb11902959.jpeg

Du skal ikke se bort ifra at det har vert en løkke øverst på flagger ( den korte linestubben ). knytt en NY løkke der og heng den på kroken øverst på stanga. Så er det bare å surre fast (den lange lina) nederst.

Roger jo skrev 19 minutter siden:

Løkke i toppen kan fort bli  på "Halv stang" :cool:

..................

Vel.... jeg har to balkongflagg og ett flagg på båten med løkke i toppen. Det har  aldri slått meg at jeg flagger på "halv stang" :rolleyes:

Lagt til: Til og med baatplass-vimpelen har en løkke øverst...

Redigert av Hafrsfjord (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...