geggen20 Startet 10.November.2020 Link til dette innlegget Startet 10.November.2020 Noen som kan hjelpe meg med hvor man finner overhalings sett til denne 45mm pakkboksen? :) og vilket merke er pakkboksen Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 10.November.2020 Link til dette innlegget Svart 10.November.2020 Det ser ut til at du iallfall mangler en ny simmerring. Sånne kjøper man etter mål og passer på at de har rustfri fjær. Ellers ser jeg at det er ansluttet et kobberrør til pakkboksen. Det antar jeg er for vannsmøring. Dersom røret er fast i den andre enden også, kan det introdusere uheldige krefter på pakkboksen som kan gi havari på simmerringen. Det burde i tilfelle bli erstattet med en myk slange. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Nemo Svart 11.November.2020 Link til dette innlegget Svart 11.November.2020 Det bruker å være 2 simmerringer. Du må løse slangeklemmene og røret for inspeksjon innvendig. Sitér dette innlegget Link to post
Skrujeden Svart 11.November.2020 Link til dette innlegget Svart 11.November.2020 (redigert) Hvorfor ikke bare bytte hele greia til Volvos vedlikeholdsfrie pakk boks. https://www.marineonline.no/volvo-penta-gummipakkboks.html Mer eller mindre vedlikeholdsfritt, og slipper å smøre å styre. Vet ikke hvor gammel pakkboksen din er, men så noe grønn ut (uten at jeg har peiling på korrosjon) Redigert 11.November.2020 av Skrujeden (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 11.November.2020 Link til dette innlegget Svart 11.November.2020 Hvordan ser akselen ut der den har gått gjennom ekseltetningen? Skrujeden skrev for 3 timer siden: Mer eller mindre vedlikeholdsfritt, og slipper å smøre å styre. Samme som med den han allerede har . . . ? Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Roger jo Svart 13.November.2020 Link til dette innlegget Svart 13.November.2020 (redigert) legg pakkboksen i et Sitronsyrebad blir som ny. Noen pakkbokser har 3 simmerringer en mot sjø og 2 for å holde oljen/Fett på plass. Rustfri fjær mot sjø Er det en stor fettkopp i enden på røret? Mulig din har hvert vannsmurt ? Bare en nippel? Spander ny slange og reguler lengden så simmerringene ikke kommer på samme plassen på akslen. Redigert 13.November.2020 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Gullfisk Svart 13.November.2020 Link til dette innlegget Svart 13.November.2020 Er det bare fett i åpningen der, eller er det rester etter lissepakning også? Synes det ser ut som fiberrester, selv om det skal være simmeringer. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.