maggi74 Startet 11.November.2020 Link til dette innlegget Startet 11.November.2020 Er det noen som har informasjon om riktig diameter på reimhjul til dynamo? Har uoriginal dynamo som viser feil turtall. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 11.November.2020 Link til dette innlegget Svart 11.November.2020 Du har vel justering bak på dynamo? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Joerg Becker Svart 11.November.2020 Link til dette innlegget Svart 11.November.2020 index skrev 45 minutter siden: Du har vel justering bak på dynamo? Da har du sikker forvekslet noe. Det finnes ikke mulighet for justering rett på dynamoer fordi det er sinus-peak som telles som da leveres fra stator. Spørs i neste trinn etter spørsmålet om justermulighet på VDO telleren ville være hvilken dynamo TS har, og om den har flere poler enn vanlig. Er dette tilfelle da klarer han nok ikke å justere på turtallinstrumentet i det hele tatt, men trengte en adapter. Men det er ikke aktuell å diskutere nå. Jørg Sitér dette innlegget => Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja". => Leser Du også på Båtplassens MARKED ? => Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv. Link to post
index Svart 11.November.2020 Link til dette innlegget Svart 11.November.2020 Sorry, mente justering bak på turteller. VDO pleier å ha dette, og de fleste andre også som lager turtellere til "W" uttak. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Joerg Becker Svart 11.November.2020 Link til dette innlegget Svart 11.November.2020 index skrev 33 minutter siden: Sorry, mente justering bak på turteller. VDO pleier å ha dette, og de fleste andre også som lager turtellere til "W" uttak. Tenkte meg det. Men måtte jo korrigeres kjapp slik at ikke TS begynner å pelle den ut. Jørg Sitér dette innlegget => Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja". => Leser Du også på Båtplassens MARKED ? => Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv. Link to post
Hulda Svart 11.November.2020 Link til dette innlegget Svart 11.November.2020 Enig i alt over. Dog, diameterforskjellen på de forskjellige remhjulene er så små, at muligheten for at turtelleren er for grov i justeringsmuligheten er overveldende :-) I hvertfall er det slik på Hulda med Faria turteller. Nå, etter dynamobytte, har jeg en rpm som er 10 % over faktisk rpm. Umulig å justere vekk. Greit for meg når jeg er klar over det. Sitér dette innlegget Link to post
maggi74 Svart 11.November.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.November.2020 Takk for innspill, skal sjekke om det er justerings muligheter på instrumentet ?? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.