crew Startet 11.November.2020 Del på Facebook Startet 11.November.2020 Har en fin Kuling fra rundt 1980, men dørken (båten har dobbel bunn) er slitt og den svikter litt når den trakkes på. Hvilket produkt kan dørken males/behandles med for å fjerne slitasjen, og som samtidig om mulig har en forsterkende effekt slik at dørken ikke svikter når den belastes ? Eventuelt forsterke dørken , for så å male etterpå ?? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 11.November.2020 Del på Facebook Svart 11.November.2020 For å bli kvitt svikten må nok dørken kuttes ut og råtten finer erstattes med ny. Men det er mye jobb og kostnader. Så om litt svikt er til å leve med så ville jeg kanskje bare la det være sånn. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
crew Svart 12.November.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.November.2020 Takk. Høres ut som en fornuftig vurdering. Men jeg vurderer å «male» dørken for å gi båten et , om ikke annet, kosmetisk løft. Hvilket produkt snakker vi da om ? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 12.November.2020 Del på Facebook Svart 12.November.2020 Du bør bruke 2 komponent lakk for slitestyrkens del. For eksempel denne. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
crew Svart 5.September.2021 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.September.2021 Takk for svar. Renoveringsprosjektet av kulingen pågår fortsatt :) Lensefunksjonen er en pine siden man nå må til Usa for å få erstatningsplugger etter det jeg forstår (?). Ser at noen nevner å ha erstattet gummipluggen med en kuleventil. Brukes samme hull i skroget som gummipluggen sitter i ? Betyr det at vannet kun renner ut og ikke inn , selv med påhengsmotor på ? Hvilken type kuleventil er dette ? (Unødvendig å si, men dette har jeg ikke det minste peiling på.) Sitér dette innlegget Link to post
Teresa Svart 5.September.2021 Del på Facebook Svart 5.September.2021 Sleng med noen bilder av nåværende lensefunksjon, så er det enklere å svare på spørsmålene dine. Ang. Svikt i dørken, så har jeg sett at enkelte har montert aluminiumsplater på dørken på eldre båter. Det kan tenkes at det kan bidra til å fordele noe av trykket utover dørken, men det er alt jeg vet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.