Hanto2020 Startet 12.November.2020 Link til dette innlegget Startet 12.November.2020 Hei, har en MD17C med varmeveksler som jeg går over nå. Jeg merker at det er ikke mye som holder de 4 kobber rørene i veksleren på plass, bare pakningene på enden av røret og klarer ikke oppdrive denne typen pakning på nett, de er ca 16mm inner dia og er vell va 5mm brede. De sitter ganske slakt i og når motoren går vill de riste og hoppe rundt, kansje ikke helt av men nokk til lekasje? Noen tips til nye pakninger eller en måte og feste dem slik at de ikke rister ut? Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 12.November.2020 Link til dette innlegget Svart 12.November.2020 VP har opp gjennom hatt noen svært dårlige patenter på tetning av kjølevannsrør, dette er en av dem. På 2002 (18 hk) var det noen merkelige klemmer som skulle holde press på rørene så pakningene holdt tett. Det er vel hos deg spennet i røret som skal gjøre pakningen tett og er pakningene dårlige og du ikke får tak i nye så er det en utfordring. Jeg har da ikke noe annet forslag enn å gjøre det godt rent og prøve og tette med f. eks. epoxy med fortykket blandet i. Sitér dette innlegget Link to post
Hanto2020 Svart 13.November.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.November.2020 Mulig det kan la seg gjøre og gjenge opp og sette slangenippler fra biltema inn? Noen som har erfaringer med dette? Lånte ett bilde fra nett som ser ca likt ut og ser ut som det kansje kan bli litt korte gjenger..? Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 13.November.2020 Link til dette innlegget Svart 13.November.2020 Det skal ikke mange gjenge til, kan og lodde. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Hanto2020 Svart 14.November.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.November.2020 Prøvde og lodde idag, 2 av 4 holdt og det var på ferskvannsiden det holdt, målte opp og kjøpte slangenippler på biltema og skal prøve og gjenge opp i morgen! (kom også olje ut av skruen som dere ser på bildet, håper det hjalp og stamme den litt) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.